آخرین عناوین

پنجشنبه 2 آذر 1396-8:38 کد خبر:47929

فرماندار گلوگاه اعلام کرد:

عده زیادی از دکل‌بندان گلوگاهی بدون دستمزد کار می‌کنند/دکل‌بندان دیده نمی‌شوند

فرماندار گلوگاه گفت: یکی از مشکلات اصلی دکل‌بندان دیر پرداخت شدن یا عدم پرداخت دستمزد آنهاست،عده زیادی از صاحبان این شغل از سر ناچاری، ماه‌ها بدون دستمزد کار می‌کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدرضا تباکی‌قلعه‌سری در جلسه بررسی و رسیدگی به دکل‌بندان اظهار داشت: باوجود اینکه جوانان گلوگاه پرتلاش و با استعداد هستند اما این شهرستان خوب دیده نشده و نتوانستیم از نظر اقتصادی رشد خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در این شهرستان فقط یک کارخانه ۲۰۰ نفری وجود دارد و یک کارخانه ۳۰۰ نفره در حال ساخت است، بقیه کارخانه و کارگاه‌ها کمتر از این تعداد کارگر دارند.

فرماندار گلوگاه با اشاره به شغل مردم گلوگاه بیان کرد: شغل بیشتر جوانان این خطه دکل‌بندی است که این یک شغل پرخطر و سنگین محسوب می‌شود، بیش از ۸۰ درصد دکل بندان در کشور گلوگاهی هستند.

این مسئول گفت: تعداد زیادی از دکل‌بندان این شهرستان در مرزها و حتی خارج از کشور در سرما و گرما با سختی‌های زیادی کار می‌کنند.

تباکی‌قلعه‌سری تصریح کرد: از مشکلات اصلی دکل‌بندان می‌توان به دور بودن آنها از خانواده و دیر پرداخت شدن یا عدم پرداخت دستمزد آنها اشاره کرد، عده زیادی از صاحبان این شغل از سر ناچاری و بیکاری، ماه‌ها بدون دست مزد کار می‌کنند.

وی یادآور شد:حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و جوانان گلوگاه دکل‌بند هستند و این موضوع مایه تاسف است که تا کنون ۲۱۴ نفر از جوانان جان خود را در این شغل از دست داده‌اند.

فرماندار گلوگاه در خصوص بیمه دکل بندان گفت: حق بیمه آنها بسیاری اوقات توسط شرکت‌ها و پیمانکاران پرداخت نمی‌شود و آنها در هنگام بازنشستگی با این مشکل روبرو می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :