آخرین عناوین

پنجشنبه 6 مهر 1396-8:34 کد خبر:45945

آیا معاون اول رئیس جمهور در جریان است!!

وعده بدون پشتوانه جهانگیری برای افتتاح محور هراز/تکمیل محور هزار شاید وقتی دیگر

معاون اول رئیس جمهور در سال 93 قول داده بود که پروژه محور هراز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد اما ظاهرا این زمان تمدید شده و به سال 99 تغییر کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، افتتاح محور هراز یکی از مباحث جدی دولت بود و وعده‌های زیادی در ارتباط با بهره‌برداری این پروژه تا پایان سال 95 داده شده بود.

در ارتباط با بهره‌برداری از پروژه محور هراز رئیس جمهور، وزیر راه شهرسازی و نمایندگان مجلس صحبت به میان آوردند.

بازدیدهای میدانی زیادی از روند احداث پروژه هراز در برنامه کاری قرار می‌گیرد و در هر بازدید قول و وعده افتتاح این پروژه داده می‌شود.

در ایام انتخابات رئیس جمهور در جمع مردم ساری از افتتاح و بهره‌برداری محور هراز و سوادکوه صحبت به میان آورد.

متولیان دولت یازدهم پروژه محور سوادکوه را تمام شده و قول داده بودند که طرح چهار بانده کردن محور هراز تا پایان سال 95 به اتمام برسد.

مستندات زیادی در ارتباط با وعده‌های مسئولان ملی و استانی در ارتباط با بهره‌برداری از پروژه هراز در سطح رسانه‌ها وجود دارد.

نیمه دوم سال 93 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از بهره‌برداری کامل محور سوادکوه تا پایان همان سال خبر داده بود.

خبر اسحاق جهانگیری در ارتباط با افتتاح پروژه سوادکوه در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شده بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین  اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده محور فیروزکوه تا پایان امسال یعنی سال 93، محور هراز تا شهریور سال 95 و محور رشت نیز تا سال 95 به صورت کامل مورد بهر‌ه‌برداری قرار می‌گیرند و برنامه‌های مهمی نیز برای تکمیل سریع‌تر این آزاد راه پیش‌بینی شده است.

علی نورزاد دیگر متولی راه و شهرسازی در بازدید از عملیات تعریض و چهارخطه شدن محور ارتباطی هراز بیان کرد: هم اکنون مراحل پایانی چهارخطه شدن محور سوادکوه به سمت تهران در حال انجام است و تمام تلاش ما بر این است تا پایان امسال و قبل از تعطیلات نوروز ۹۴ این محور بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اضافه کرد:هم اکنون زیرسازی و چهارخطه کردن حدود ۲۰ کیلومتر از جاده هراز در دست اجرا است و طبق برنامه پیش‌بینی شده، این مقدار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی کوهستانی بودن وحجم بالای تردد در جاده هراز را از مشکلات پیش رو در اجرای سریع‌تر کار بیان کرد و ادامه داد: تعداد ۲۰ دهنه تونل در مسیر اجرای طرح تعریض جاده هراز طراحی شده که تاکنون ۱۳ دهنه آن به پایان رسیده و حفاری باقیمانده تونل‌ها هم در حال اتمام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای تکمیل طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به حدود ۷‌ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

پس از نورزاد نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از افتتاح و تکمیل پروژه هراز تا پایان سال 95 خبر داده بود.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس در زمینه اجرای طرح ملی چهاربانده کردن محور هراز یادآور شد: هم‌اکنون پیمانکاران به طور جدی و شبانه‌روزی در هر نقطه‌ای از محور مشغول هستند و هر قطعه‌ای آماده شود به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه قبل از پایان سال یک قطعه‌ای از آن به عنوان تعیین کننده راه و گلوگاه هراز بازگشایی و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: بقیه قطعات این راه مواصلاتی تا خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این شهرستان و استان قبل از پایان سال شاهد اتفاق خوبی در این محور می‌شوند.

براساس این گزارش، از پایان سال 95 تاکنون بیش از 6 ماه گذشته است، پروژه سوادکوه با وجود قول‌های زیاد هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است و خیرالله خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی در استان مازندران اعلام کرد که پنج کیلومتر از این محور نیاز به آزادسازی دارد که برای این بخش 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ارتباط با پروژه هراز بیان کرد: برای تکمیل پروژه هزار 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این پروژه طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

با توجه به وعده‌های که متولیان ملی در ارتباط با افتتاح پروژه هراز مطرح کرده و حساسیت‌های ملی در سطح رئیس جمهور نسبت به اجرای این پروژه وجود دارد و بعد از گذشته 6 ماه از زمان اعلام شده نه تنها این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسد، بلکه معاون وزیر وعده تمدید اعتبار این پروژه را در اختیار رسانه‌های استان قرار می‌دهد و بدون توجه به قول‌های از قبل داده شده اعلام می‌کند که سه سال دیگر برای چهار بانده کردن محور هراز زمان است، آیا می‌توان نسبت به تکمیل راه ساری تاکام که طول آن 25 کیلومتر است و تاکنون زمان طولانی برای اجرای آن صرف شده است و برای مقامات دولتی چندان اهمیت ندارد، امیدوار بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رویا
    پنجشنبه 6 مهر 1396-11:51


    زمان نشستن بر مسند وعده‌و وعیدها زیاد است و شعارها محکم و مستند، امری طبیعی است این قول‌های به جامه ی عمل نرسیده، اختصاص بودجه های کلان و نرسیدن آن در حوزه‌ی عمل!!!