آخرین عناوین

شنبه 6 دی 1393-10:34 کد خبر:4378

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

زخمی شدن مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله

مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله هدف شلیک شکارچیان متخلف قرار گرفت و زخمی شد.


به گزارش خزرخبر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت مجیط زیست میانکاله حین گشت و کنترل در منطقه آشوراده با شکارچیان غیرمجاز برخورد کردند که شکارچیان بلافاصله با نزدیک شدن ماموران به سمت آنها شلیک کرده و در این درگیری مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله از ناحیه پا هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شد.

این اتفاق در حین گشت‌زنی ماموران در مواجهه با دو شکارچی غیرمجاز در منطقه آشوراده روی داد که در حین برخورد شکارچیان غیرمجاز در دو مرحله اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پناهگاه کرده و دست به فرار زدند.

در مرحله دوم تیر به پای محیط‌بان یخکشی مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برخورد کرده و ماموران نیز به سمت شکارچیان متخلف تیراندازی کرده که یکی از شکارچیان از ناحیه پا مصدوم و دستگیر شده و شکارچی دیگر از محل فرار کرد.

محیط‌بان و شکارچی زخمی با کمک محیط‌بانان و اورژانس هلال‌احمر به بیمارستان منتقل شدند و حال عمومی هر دو نفر مطلوب است.

پرونده قضایی در این باره تشکیل شده و در حال پیگیری است البته شکارچی دوم هم شناسایی شده و تلاش برای دستگیری وی با کمک دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد.

 بر پایه این گزارش زمان رضااحمدی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: ساعت 9:30 دقیقه صبح دیروز جمعه 5 دی‌ماه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله مشغول گشت‌زنی بودند که متوجه حضور دو شکارچی به همراه شکار غیرمجاز در منطقه آشوراده شدند.

وی تصریح کرد: پنج نفر از ماموران در نقاط مختلف نی‌زار پراکنده بودند، وقتی که شکارچیان دو نفر از ماموران را دیدند به سمت آنها نشانه گرفتند اما با شلیک هوایی توسط ماموران، پا به فرار گذاشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله ادامه داد: یکی از شکارچیان هنگام فرار، مامور محیط زیست را مقابل خود می‌بیند و بلافاصله به سمت او تیراندازی می‌کند که تیر نخست به خطا می‌رود، تیر دوم به پای مامور اصابت می‌کند و در حالی که قصد داشت تا گلوله دیگری را شلیک کند؛ مامور حفاظت محیط زیست نیز پای شکارچی را هدف گلوله قرار می‌دهد.

رضااحمدی گفت: مامور اداره حفاظت محیط زیست، علی‌رضا یخکشی نام دارد و مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله است، شکارچی متخلف اهل آق‌قلا در استان گلستان است که پس از زخمی‌شدن از طریق قایق دریابانی به بیمارستان بندرترکمن منتقل شد و مامور محیط زیست شهرستان بهشهر نیز به بیمارستان‌ مهر بهشهر انتقال داده شد.

وی افزود: یکی از شکارچیان که موفق به فرار شد، مورد شناسایی قرار گرفته و پیگرد قانونی در این زمینه ادامه دارد.

این مقام مسئول درباره کشفیاتی که از متخلفان به دست آمده است، به فارس پاسخ داد: 9 قطعه مرغابی، یک اسلحه پنج‌تیر و 14 فشنگ از شکارچی متخلفی که به دست ماموران افتاد، کشف و ضبط شد.

رضااحمدی در پایان گفت: حال عمومی مامور محیط زیست بهشهر خوب است و وضعیت حادی ندارد، شکارچی متخلف نیز در یکی از بیمارستان‌های بندرترکمن مورد مداوا قرار گرفته و زیر نظر ضابطان قضایی قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :