آخرین عناوین

يکشنبه 24 ارديبهشت 1396-20:31 کد خبر:43095

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس خبر داد:

کشاورزان مازندرانی رغبت چندانی به تولید ندارند/ نابه‌ سامانی بازار محصولات کشاورزی

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار گفت: نابه ‌سامانی بازار محصولات کشاورزی موجب شده است کشاورزان رغبت چندانی به تولید محصولات کشاورزی نداشته باشند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، ولی‌الله نانواکناری در مراسم اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان مازندرانی اظهار کرد: دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار هستند و با سرمایه‌ گذاری مناسب از این صنعت می‌توان در تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی مناسب برای کشاورزان، نوسان قیمت محصولات و نابه ‌سامانی بازار محصولات کشاورزی موجب شده است کشاورزان رغبت چندانی به تولید محصولات کشاورزی نداشته باشند، توسعه بیمه محصولات کشاورزی را یکی از اقدامات مهمی دانست که می‌تواند، امنیت را برای کشاورزان به ارمغان آورد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 500 هکتار آب‌بندان فعال در سطح دو شهرستان خاطرنشان کرد: با لایروبی این آب‌بندان‌ها حدود 22 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دو شهرستان می‌توانند از منابع ذخایر آب این آب‌بندان‌ها در زمان کم‌آبی استفاده کنند.

نانواکناری رونق صنعت گردشگری، تأمین آب زیرزمینی، پرورش ماهی و ایجاد تفرجگاه برای گردشگران و مسافران را از دیگر فواید لایروبی آب‌بندان‌ها دانست و گفت: با لایروبی آب‌بندان‌ها در واقع می‌توانیم زمینه اشتغال پایدار را در منطقه به ‌وجود آوریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :