آخرین عناوین

چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396-10:18 کد خبر:42954

وقتی صدای گلایه‌های مردم به جایی نمی‌رسد:

فاجعه زیست‌محیطی در منطقه گیل‌ خواران جویبار

مردم منطقه گیل‌ خواران جویبار که این روزها با فاجعه زیست‌ محیطی ناشی از عدم ساماندهی پساب‌های شهرک صنعتی مواجه هستند، دست به دامان رسانه شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بحث شیرابه و پسماند که به میان می‌آید، همه نگاه‌ها متوجه محل‌های دفن نامناسب زباله در مازندران می‌شود، غیر از موضوع عدم ساماندهی مناسب زباله در استان، به ‌دلیل کم‌توجهی به حوزه محیط زیست، پسماندهای واحدهای صنعتی در برخی از شهرها زندگی عادی مردم را مختل کرده و با وجود گلایه‌های جدی مردمی، برای رفع آن اقدام عاجلی انجام نمی‌شود.

اهالی منطقه گیل‌خواران به‌ ویژه روستای علی‌آباد در جویبار با ارائه مستنداتی نسبت به عدم دفن مناسب پسماندهای شهرک صنعتی در اختیار ما قرار دادند و خواستار انعکاس مشکلات جدی مردم این منطقه شدند.

پسماندهای شهرک صنعتی شهرستان جویبار با عبور از وسط رودخانه، روستای علی‌آباد و چندین روستای دیگر را با مشکلات جدی زیست محیطی مواجه کرد.

از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که توسط مردم منطقه در ارتباط با انتقال نامناسب پسماندهای شهرک صنعتی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفت، مرگ آبزیان، نابودی بیش از 200 هکتار اراضی کشاورزی و آلوده شدن آب‌های سطحی مردم بود که مستندات ارائه‌شده توسط اهالی منطقه نیز منتشر می‌شود.

اهالی 10 روستای منطقه خواستار پیگیری جدی نسبت به رفع معضل وجود آلودگی صنعتی در این منطقه شدند و در نامه‌های متعدد گلایه‌های خود را مطرح ولی معضل فاضلاب صنعتی همچنان دامن‌گیر مردم این منطقه است.

موضوع پیگیری‌های مردمی تنها از طریق نمایندگان مجلس هم خلاصه نشد و مردم منطقه با طرح موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی مخاطراتی را که متوجه کشاورزان است را اطلاع ‌رسانی کردند و در نامه‌ای به رئیس دانشگاه خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند، به ‌نظر می‌رسد که نامه در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار نگرفت و تغییری در اوضاع و احوال آنها به‌ وجود نیامد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :