آخرین عناوین

شنبه 9 ارديبهشت 1396-16:46 کد خبر:42905

شهردار اسبق قائم‌شهر اعلام کرد:

هیچ نقشی در بازداشت شورای شهر قائمشهر نداشتم

شهردار سابق قائم‌شهر گفت: تخلفات بارز شورای سوم قائم‌شهر منجر به دستگیری این افراد شد و هیچ نقشی در بازداشت این افراد نداشتم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز،عباس صالح‌زاده شهردار سابق قائم‌شهر اشاره به این نکته که  قائم‌شهر از لحاظ مدیریت شهری به جایگاه خود دست نیافته است اظهار داشت: امروزه در انتخابات عصر کلی گویی‌ها گذشته است برای اداره یک شهر باید تصمیم و اراده سر فصل مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: یک مدیر شهری در عصر حاضر باید بر اساس اطلاعات و عملکرد شهر خود را به بهترین مسیر برای توسعه و ترقی سوق دهد.

کاندیدای پنجمین شورای شهر قائم‌شهر ادامه داد: بیشترین انگیزه‌ام برای ورود به شورا اجرای برنامه‌های گذشته، شناسایی، بررسی و پیگیری پروژه‌هایی است که زمانی که در سمت شهردار قائم‌شهر بودم در دست اجرا قرار گرفت ولی در حال حاضر رها شده است.

صالح‌زاده با ابراز این امر که نمره کیفی خوبی به عملکرد گذشته خود می‌دهم تصریح کرد: در قضیه بازداشت شوراها هیچ دخالتی نداشته‌ام و با آن‌ها هیچگاه همکاری نکرده و نخواهم کرد، تخلفات این افراد آنقدر فاحش و بارز بود که نتوانست از زیر ذره‌بین چشمان بینای نیروهای امنیتی و نظارتی مخفی بماند.

وی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص متخلفان گفت: اسناد به دادگاه ارائه شده و هر زمان نتیجه نهایی رای معلوم گردد از طریق رسانه‌ها اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

شهردار اسبق قائم‌شهر در ادامه یادآور شد:هرچند در شهرهای کوچک شاخص‌هایی برای انتخاب شهردار وجود دارد اما متاسفانه در قائم‌شهر تا به حال شاخصی برای انتخاب شهردار وجود نداشته است.

وی بومی بودن، تخصص و تجربه، سابقه کار مفید را از جمله ملاک‌های انتخاب شهردار دانست و افزود: باید برنامه‌ای برای افراد واجد شرایط در سمت شهردار مدون شود و طبق شاخص‌هایی که گفته شد به افراد نمره داده و فرد اصلح انتخاب شود.

صالح‌زاده در خصوص مقایسه ارزیابی عملکرد دوره خود و این دوره تاکید کرد: از جمله خدماتی که در دوره 5 سال شهرداری بنده انجام شده می‌توان به احداث کارخانه سنگ‌شکن، کارخانه موزائیک ویبره‌ای، کارخانه تولید محصولات بتنی، موزاییک و جدول پرسی، کارگاه بچینگ بتن، کارخانه کمپوست، شروع کمربندی شمالی و کمربندی جنوبی قائم‌شهر بعد از ۲۵ سال، احداث سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی قائم‌شهر یاد کرد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول صدور پروانه ساختمانی هم از لحاظ تعداد پروانه و هم از لحاظ متراژ پروانه در سال‌های ۱۳۸۸ ، ۱۳۸۹ ،۱۳۹۰ در زمان تصدی‌گری‌اش افزود: ساخت زمین فوتبال چمن مصنوعی در دو نقطه از شهر، بهره ‌برداری از آن‌ها و همچنین شروع ساخت استخر شنا سرپوشیده کارکنان شهرداری در منطقه محروم قائم‌محله به ‌منظور توسعه شهری، ساخت اولیت تقاطع غیر همسطح(زیرگذر) در سطح استان‌های شمالی کشور با قیمت تمام شده نسبت به پروژه‌های مشابه به میزان حداقل ۵۰% در کوتاه‌ترین زمان ممکن، طراحی اولین تقاطع غیر همسطح شبدری در سه راه سوادکوه به سمت تهران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در پارک‌‌ها، اماکن گردشگری، کمپینگ‌ها، بازگشایی حریم رودخانه سیاهرود، احداث کمپینگ مسافر در حاشیه رودخانه تالار، احداث کمپینگ مسافر در حاشیه رودخانه سیاهرود، سماندهی بازارهای محلی و انتقال آن از مرکز به حاشیه شهر در دوره‌ای که با بیشترین تورم روبرو بوده‌ایم با عوارض ثابت از جمله فعالیت‌های شهرداری در زمان تصدی‌گری بنده بوده است.

شهردار سابق قائم‌شهر ضمن اعلان این نکته که مردم باید فعالیت‌ها را بررسی و مقایسه کنند ادامه داد: در حال حاضر عوارض شهرداری قائمشهر به حدی نسبت به شهرهای همسایه خود بالاست که این امر منجربه فرار سرمایه‌ گذاران از سرمایه‌ گذاری در قائم‌شهر خواهد شد.

وی افزود:هزینه اجرا و فروش در این شهر مدیریت شده نیست و اگر سرمایه‌ گذار توجیه اقتصادی از سرمایه ‌گذاری خود در شهری نداشته باشد جای دیگری را برای سرمایه ‌گذاری انتخاب خواهد کرد و این وطیفه مدیریت شهری‌است که جلوی فرار سرمایه ‌گذاران را مدیریت درست عوارض بگیرند.

صالح‌زاده توسعه شهری را درعوارض ثابت و درآمد پایدار دانست و گفت: مدیریت شهری امروز مبتنی بر علم اقتصاد مهندسی، مهندسی معکوس و بازنگری طرح‌ها و پروژه است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک برای قائم‌شهر می‌تواند یک فرصت برای ایجاد اشتغال باشد گفت: 25 میلیون ترافیک عبوری در قائم‌شهر که از دو مسیر فیروزکوه و هراز به معضلی بزرگ برای این شهر تبدیل شده را می‌توان تنها از طریق روانه کردن پنج میلیون ترافیک به کمربند شمالی و پنج میلیون به کمربند جنوبی به فرصتی بزرگ برای رونق اشتغال تبدیل کرد که با مدیریت صحیح می‌توان از قبل آن بیش از 10هزار شغل ایجاد کرد.

کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان قائم‌شهر در خصوص انتخابات پیش رو ابراز کرد: اداره شهر یک کار تیمی است باید منفعت طلبی‌ها کنار گذاشته شود و تخصص‌گرایی جایگزین آن شود.

وی افزود: توسعه قائم‌شهر در گرو تیمی همفکر با برنامه و هدف‌دار است البته مردم نیز باید مطالبه‌گری کنند و بدانند هراتفاقی که در شهر رخ دهد نتیجه فرآیند خروجی تصمیم‌گیری آن‌ها است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :