آخرین عناوین

شنبه 9 ارديبهشت 1396-16:39 کد خبر:42903

نماینده مردم نوشهر و چالوس اعلام کرد:

وضعیت کارگران رضایت‌بخش نیست/فراموشی کارگران در آیین‌های تجلیل

نماینده مردم نوشهر، چالوس گفت: وضعیت کارگران در جامعه رضایت‌بخش نیست ،در برخی آئین‌ها قشر کارگر فراموش می‌شود و فقط مدیران بالادست مورد تجلیل قرار می‌گیرند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی در آئین گرامیداشت روز جهانی کارگر و تجلیل از کارگران نمونه که در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه دولت در سال گذشته به منظور رونق بخشی به حوزه تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیار خوبی را انجام داد، اظهار کرد: ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های خصوصی تولیدات صنعتی و کشاورزی مازندران توزیع شده است.

وی افزود: در نشستی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم نسبت به توزیع پولی که برای بهبود تولیدات به کارفرما داده شد از این اعتبار کارگران نیز حق دارند بهره‌‌ مند شوند تا تعداد کارگر در واحد تولیدی افزایش یابد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی جامعه کارگری را جامعه مظلومی برشمرد، گفت: همه مسئولان باید در احقاق حق قشر زحمت‌کش کارگران تلاشی مضاعف از خود نشان دهند.

وی تأکید کرد: در برخی آئین‌ها قشر کارگر فراموش می‌شود و فقط مدیران بالادست مورد تشویق و تجلیل قرار می‌گیرند و در این بین آن کسی که زحمت واقعی را می‌کشد ناپیدا است و اسمی از او برده نمی‌شود.

احمدی‌لاشکی بیان کرد: باید فرهنگ‌ پاسداشت زحمات کارگران به صورت یک فرهنگ در بیاید تا جامعه به سمت اشتغال پیش برود و مشکل بیکاری برطرف شود.

وی جایگاه بالا و نقش کارگران در جامعه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر کارفرما به خاطر سرمایه‌ گذاری در مسیر کار و تلاش صرف می‌کند و مورد تکریم قرار می‌گیرد، کارگران که همه وجودش را برای کار وقف می‌کند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه کارگر در جامعه باید جایگاهی ممتاز باشد چرا که کارگر چرخه اقتصادی تولید کارفرما را می‌چرخاند، گفت: وضعیت کارگران در جامعه رضایت‌بخش نیست و دستمزد سال 96 یک کارگر طبق قانون کار 931 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود بسیار کم است در حالی که باید ببینیم کف جامعه چه می‌خواهد و چه می‌تواند و سپس براساس آن، حقوق کارگر افزایش داده شود تا بتواند از عهده هزینه زندگی بر بیاید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :