آخرین عناوین

چهارشنبه 20 بهمن 1395-16:43 کد خبر:40854

انتقاد رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران از دولت تدبیر و امید!!؟

توزيع برنج خارجي در مازندران از سوی دولت توهین است

رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با انتقاد از توزیع برنج خارجی در استان گفت: مازندران مهد تولید برنج است و توزیع برنج خارجی، توهین به برنج با کیفیت استان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور حیدرپور در جلسه تنظیم بازار استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: برای شب عید امسال 400 تن پرتقال، 400 تن سیب، 700 تن برنج خارجی، 5هزار تن گوشت مرغ و 70 تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی شد که در صورت نیاز وارد بازار می‌شود و قیمت فروش آن طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی به توزیع برنج خارجی در استان واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه مازندران مهد تولید برنج است و سالانه 40 درصد برنج کشور از سوی این استان تأمین می‌شود، توزیع برنج خارجی در مازندران از سوی دولت به صلاح نیست و توزیع آن توهین به برنج با کیفیت استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: صحبتی که با استاندار مازندران صورت گرفت مقرر شد با فرمانداران غرب استان هماهنگی صورت گیرد تا توزیع برنج خارجی در این منطقه صورت نگیرد که برخی فرمانداران با این موضوع موافق بودند اما نماینده مردم غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی با این موضع مخالف بود به این دلیل که غرب استان محدودیت در کشت برنج دارد و برای شب عید به دلیل مسافرپذیر بودن برنج خارجی توزیع شود.

حیدرپور اظهار کرد: هدف دولت از توزیع برنج خارجی برای شب عید در استان‌ها به‌ویژه مازندران این است که قیمت برنج داخلی افزایش یافته و با توزیع برنج خارجی قیمت‌ها کاهش ‌یابد اما به اعتقاد ما با این اقدام قیمت برنج داخلی کاهش پیدا نمی‌کند چرا که همچنان تقاضا برای خرید برنج داخلی وجود دارد.

وی اضافه کرد: توزیع برنج خارجی به دلیل اینکه بحث روانی در جامعه ایجاد می‌کند قابل پذیرش نیست و با توجه به اینکه فصل زراعت برنج نزدیک است شوک ناخواسته‌ای را به کشاورزان وارد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برنج‌های خارجی می‌تواند در سبد اقشار کم‌درآمد مانند بهزیستی و کمیته امداد خمینی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد کاهش تعرفه واردات در هشت قلم از محصولات کشاورزی از جمله برنج بودیم که شاهد واکنش نمایندگان مجلس در استان‌های شمالی بودیم که واکنش منطقی وقابل قبولی بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :