آخرین عناوین

چهارشنبه 20 بهمن 1395-9:3 کد خبر:40847

رئيس شوراي اسلامي شهر نكا خبر داد:

ذبح غيربهداشتي دام به دليل فقدان كشتارگاه صنعتي!؟

رئيس شوراي اسلامي شهر نكا گفت: احياي مجوز لغو شده كشتارگاه صنعتي نكا با قوت دنبال مي‌شود تا دغدغه‌هاي مربوط به اين حوزه رفع شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین پویا، در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر اجتماعات این شورا، اظهار کرد: بنای ساخت کشتارگاه صنعتی شرق مازندران در دوره سوم شورای اسلامی شهر نکا همزمان با احداث کمپوست شرق مازندران در بهشهر نهاده شد که همه شهرداری‌های شرق مازندران به تعهدات خود عمل نکردند و مجوز این کشتارگاه لغو شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری نکا به تعهد خود در قبال پرداخت سهم خود برای احداث کمپوست بهشهر با پرداخت مبلغ 6 میلیارد ریال عمل کرد اما متاسفانه شهرداری‌های شرق مازندران به تعهد خود در قبال ساخت کشتارگاه شرق مازندران در نکا عمل نکردند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: احداث اولیه این کشتارگاه تا ساخت فنداسیون با هزینه 4 میلیارد ریالی انجام شد اما به دلیل همکاری نکردن شهرداری‌های پنج‌گانه شرق مازندران( بهشهر، گلوگاه، رستمکلا و خلیل‌شهر به غیر از نکا) و همچنین مقرون به صرفه نبودن به دلیل نزدیکی به کشتارگاه ساری، با پیگیری کارگروه امنیت غذایی استان، مجوز این کشتارگاه لغو شد.

این مسئول ادامه داد: بعد از گذشت حدود یک‌سال از دستور و نامه لغو این کشتارگاه در نکا، اکنون به دلیل ذبح غیربهداشتی دام، نیازمند احداث کشتارگاه صنعتی در مقیاس این شهرستان هستیم تا دغدغه‌های مختلف مردم این شهر و شهرستان برطرف شود.

پویا افزود: تلاش داریم مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی را از مراجع ذی‌صلاح برای شهرستان اخذ کنیم تا با اخذ این مجوز، سرمایه‌گذار مناسبی برای اجرای این پروژه که دارای 7 میلیارد و 500 میلیون ریال وام و تسهیلات هم دارد، اخذ و حداقل نیاز شهر برطرف کنیم.

*آتش‌نشانی نکا از کمبود تجهیزات و امکانات رنج می‌برد

وی در ادامه با اشاره به نیازهای بخش آتش‌نشانی خاطر نشان کرد: آتش‌نشانی نکا از کمبود تجهیزات و امکانات رنج می‌برد و نیازمند لباس غواصی، لباس ضد آتش در کنار نیازمند ست تنفس، جک‌های هیدرولیکی و دستگاه برش هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: هم اکنون دارای 15 نیروی آتش‌نشان در شهر نکا هستیم که در 2 مرکز به ارائه خدمت مشغول هستند و تلاش داریم تا 2 ایستگاه‌ آتش‌نشانی نکا دیگر به این تعداد اضافه شود.

این مسئول اظهار کرد: از دیگر نیازهای ما دراین بخش امکانات و تجهیزات خودرویی است که آتش‌نشانی نکا هم اکنون در مجموع دارای 4 خودرو آتش‌نشانی است که با هماهنگی‌های انجام شده یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی با اعتبار 5 میلیارد ریال خریداری شده که در حال شماره‌گذاری است و سپس به ما تحویل داده می‌شود.

پویا افزود: آسفالت معابر و خیابان‌ها با قوت در دستور کار قرار گرفته است که تا عید امسال آسفالت 50 هزارمتر مربع از سطح معبر نکا در دست اقدام است که تلاش داریم تا 70 هزارمتر برسد.

*افزایش 18 درصدی بودجه عمرانی شهرداری نکا

وی با اشاره به بودجه 250 میلیارد ریالی شهرداری نکا بیان داشت: برای این بودجه با رایزنی‌های مختلف با اعضای شورای اسلامی شهر نکا، تصمیم بر این شد که در سال جدید بودجه‌های عمرانی شهر نکا را برای افزایش خدمات دهی افزایش دهیم که برهمین اساس شاهد افزایش 18 درصدی بودجه عمرانی شهرداری نکا خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا اضافه کرد: براین اساس بودجه شهرداری نکا در سال جدید 58 درصد بودجه عمرانی و 42 درصد بودجه جاری است.

این مسئول افزود: زیباسازی و توجه به المان‌های شهری، کاهش ترافیک، تعریض‌ها، عمران و آبادانی شهر نکا از اولویت‌های مهم در دست اقدام ما است که با قوت انجام و اجرایی می‌شود.

پویا گفت: تأکید بر آورده اعتباری و مالی برای شهر از تأکیدات مهم ما است که این مسأله هم با قوت دنبال می‌شود تا برای عمران و زیباسازی شهر تلاش کرده و همچنین چهره شهر را زیبا ساخته و عوض کند.

* دست‌فروشان نکا، تمکینی برای ساماندهی ندارند

وی ادامه داد: ساماندهی دست‌فروشان از سطح شهر نکا با قوت دنبال و پیگیری می‌شود اما بسیاری از دست‌فروشان نکا از مغازه‌داران و یا نیروهای آنان هستند و تمکین نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اعلام اینکه با توجه به بیکاری، کم بودن درآمد و بیکاری، شورای اسلامی شهر نکا با انعطاف بسیار با دست‌فروشان برخورد و مدارا می‌کند و حتی غرفه‌هایی را در بازار روز مقابل آموزش و پرورش نکا به صورت رایگان برای آنان در نظر گرفته است که این افراد تمکین نمی‌کنند.

*سد لاستیکی نکا با 90 درصد پیشرفت در حال تکمیل است

این مسؤول با بیان اینکه سد لاستیکی نکا با 90 درصد پیشرفت در حال تکمیل است؛ یادآور شد: ساخت این سد 6 سال به طول انجامید و تاکنون برای ساخت این سد 30 میلیارد ریال هزینه شده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

پویا، با اشاره به آزادسازی زمین‌های چهارراه انقلاب (شهرداری) نکا افزود: 50 درصد این زمین‌ها ساماندهی شده است که امیدواریم در ادامه کار، افراد برای ساخت یک مجتمع و یا ساختمان واحد به نتیجه برسند.

وی با اشاره به اینکه شهر نکا روزانه بین 50 تا 60 تن زباله دارد، گفت: با توجه به احداث و افتتاح کمپوست بهشهر، اکنون زباله این شهر و روستاها به کمپوست شرق مازندران در بهشهر منتقل می‌شود که 20 درصد رجکتی و برگشتی این زباله‌ها به دلیل نبودن دستگاه مناسب برای فشرده کردن این رجکتی‌ها به معدن زباله نکا در بعد از زرندین علیا منتقل و دفن می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :