آخرین عناوین

شنبه 11 دی 1395-10:34 کد خبر:39321

انتخابات شورای پنجم در قائم شهر:

آغاز رقابتی تمام عیار / اسامی نامزدهای احتمالی

در قائم شهرگروههای غالبا اجتماعی با برگزاری جلسات فشرده در حال تهیه فهرست های هماهنگ هستند و مثل همیشه شاهد رقابتی نفس گیر و تمام عیار هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، چهارمین دوره شورای اسلامی ، ماههای پایانی خود را سپری می کند تا بزودی با گرم تر شدن فضای انتخاباتی ، رقابتی پر شور و تمام عیار را در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شاهد باشیم.

براساس این گزارش ، در همین راستا و مثل همیشه در حوزه انتخابیه قائم شهر شاهد رقابتی نفس گیر و تمام عیار، همچون دیگر انتخابات ها را متصور خواهیم بود ، انتخاباتی که از هم اکنون با رایزنی محافل سیاسی و اجتماعی ، رقابتی سنگین و پرهیجان را نوید می دهد. 

در قائم شهراما گروههای غالبا اجتماعی با برگزاری جلسات فشرده در حال تهیه فهرست های هماهنگ هستند تا جایی که شاید این دوره از انتخابات شوراها در این شهر را آغاز بلوغ انتخاباتی قائم شهری ها درارائه «آرای لیستی» دانست که نوید بخش حرکت در جهت «نه» به آرای قومی و قبیله ای استنباط می شود.

از نکات مهم این فهرست ها اینکه ، اگر چه قائم شهر را باید سیاسی ترین شهر استان دانست اما لیست های در حال شکل گیری غالبا غیر سیاسی و بدور از جریان های معمول سیاسی است و بیشتر نگاهها اجتماعی و فرهنگی است.

فهرست هایی چون «توسعه پایدار» ، «وقتی مردان نتوانستند....( ائتلاف بانوان قائم شهر» و «برای مردم» و.... از جمله لیست هایی است که این روزها با برگزاری جلسات منظم توسط گردانندگان آن سعی می کنند تا در کنار دیگر فهرست هایی که در روزها و ماههای آینده اعلام موجودیت می کنند ، اعتماد عمومی را جلب نمایند.

در این بین بدون تردید بسیاری از نامزدها بدون اتکا به این فهرست ها و بصورت فردی نیز پا در میدان رقابت ها خواهند گذاشت که یا اعتقادی به این گونه لیست ها ندارند و یا نتوانستند به هیچ یک از این مجموعه های انتخاباتی راه یابند

آنچه برای پیش ارزیابی فضای انتخاباتی در اردیبهشت 96 متصور است اینکه ابتدا باید وضعیت رای آوری اعضای فعلی شورا را در کفه ترازوی افکار عمومی قرارداد.

البته در هفته های اخیر تعدادی از سایت ها و کانال های شهری نظرسنجی هایی را بر روی خروجی قرار دادند که نشان می دهد اعضای فعلی شورا نتوانستند رضایت مردمی را جلب نمایند.

واقعیت این است که تغییر پی در پی شهرداران ، جذب نیروی مازاد در شهرداری در ادوار مختلف ، نگاه تبعیض آمیز در محل اجرای اقدامات عمرانی  و... سبب شد تا اعضای شورای چهارم از اقبال خوبی در بین مردم برخوردار نباشند تا جایی که برخی صاحب نظران انتخاباتی برای هیچکدام از اعضای فعلی شانسی برای ورود به شورای پنجم قائل نیستند.

برخی از صاحب نظران نیز از احتمال ورود دو یا سه عضو شورا به دوره بعد اظهار امیدواری می کنند، آنان معتقدند احسان اسماعیلی عضو جوان شورای چهارم بدلیل ارتباط بیشتر با مردم و نقش آفرینی در ورزش های همگانی از شانس خوبی برای پیروزی برخوردار است.

به هر روی ، ورزشی بودن منتخب اول در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی قائم شهر نشان داد که یکی از آیتم های انتخاب ها در این شهر، ورزش است.

از چهره هایی ازاین سنخ ، به نظر می رسد علی اصغر اکبرپور که در دوره گذشته علی رغم پیش آمد حادثه ناگوار خانوادگی ، رای قابل قبولی را بدست آورد اما از راهیابی نهایی بازماند و اکنون سکان ورزش اول قائم شهر «کشتی» را در دست دارد یکی از بخت های ورود چهره ها و مدیران ورزشی به شورای آینده قائم شهر باشد.

در این میان شنیده می شود ، جمعی از ایثارگران ، مهندسان و چهره های با سابقه مدیریت در حوزه های ملی ، استانی و شهری با راه اندازی فهرست «برای مردم» بصورت تمام عیار در حال رصد نامزدها و تطبیق برنامه های آنان با اهداف این ائتلاف هستند.

از سوی دیگر گروه «توسعه پایدار» نیزکه متشکل از جمعی از متخصصین و مهندسین هستند  در تکاپوی فهرستی برای ارائه به مردم می باشند.

از گوشه و کنار خبر می رسد فهرست هایی دیگر نیز در حال شکل گیری است که مهمترین آن فهرستی است که همه نامزدهای آن را بانوان تشکیل داده و نام «وقتی مردان نتوانستند....» را برای آن برگزیدند ،گردانندگان آن معتقدند که تا کنون شورای مرداه در قائم شهر فعالیت می کرده و قصد دارند شورای پنجم را با ترکیب بانوان شکل دهند.

 به هر روی در اولین رونمایی از اسامی نامزدهای احتمالی پنجمین دوره شورای اسلامی قائم شهر، نام های  پرتعدادی مشاهده می شود که با توجه به مختصات شهری چون قائم شهر افزایش این تعداد متصور است.

افرادی که اسامی آنان در فهرست زیر قرارندارد اما علاقه مند به درج نام شان در لیست نامزدهای احتمالی هستند از طریق کامنت ( نظرات ) در انتهای همین اسامی و ذکر تلفن اعلام حضور نمایند  تا در ویرایش های بعدی به جمع نامزدهای احتمالی افزوده شوند.

کاندیدای احتمالی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی قائم شهر بدین شرح است :

1)  علی اصغر اکبرپور

2)  ناصر علی نژاد

3)  مائده داداشی کفشگر کلایی

4)  احسان اسماعیلی نجار

5)  علی محمد قاسم نژاد برنجستانکی

6)  علی رحیمی

7)  سعید برزگر

8)  علی غفوری

9)  حامد ابراهیمی

10)  نصرالله دریابیگی

11)  قاسم صالحی

12)  رضا خانی

13)  محمدرضا بابایی

14)  علی علی نژاد

15)  محمد امری

16)  نصرت الله فرج پور

17)  میکائیل فرج پور

18)  عباس دهقان

19)  سید محمد سادات نیا

20)  جعفر احمدی

21)  منوچهر حیدری

22)  فریبرزفتحی

23)  بهنام طیبی

24)  سجاد خنارصنمی

25)  هوشنگ امدادی چالی

26)  افشین حسین زاده

27)  ناصر سیفی

28)  علی رمضانی

29)  مرتضی سروعلی

30)  مجتبی صفری

31)  اکبر فلاح

32)  بهرام چالاکی

33)  مازیار صادقی

34)  فضل الله روحانی زاده

35)  مجید عباسی

36)  مجتبی اخلاقی

37)  منوچهر نظرپور

38)  کامران حسن زاده

39)  رامین فرشید فر

40)  عباس صالح زاده

41)  علی صالح زاده

42)  جمشید نجفی

43)  ابراهیم مختاری

44)  عبدالرضا ابراهیمی

45)  مرتضی شجاعی

46)  رمضانعلی اصغری سرخی

47)  محمد نصیر متانی

48)  سبحان الله قنبری

49)  قربان مرادی

50)  اصغر سلمانی

51)  عباس ملک خیلی

52)  علی طالبی قادیکلایی

53)  محمود اسدی

54)  حسین اولادی

55)  یعقوب احمدی

56)  کمال یعقوبی

57)  علی قاسم نژاد

58)  مجید مرادیان

59)  نیما جمشیدی

60)  امید رمضا ن نژاد

61)  سیروس حیدری

62)  مازیار صادقی

63)  پرویز افخمی

64)  غلامرضا میرزایی

65)  احمد اسلامی

66)  رضا شمسی قادیکلائی

67)  علی رمضانی

68)  صمد قدوسی

69)  محمد جواد باقری

70)  حسین اکبری

71)  دبیر قاسمی

72)  حسنعلی ابراهیمی

73)  علی خداشناس

74)  نادر پیشه گر

75)  هادی فضلی

76)  اميد  يوسفي

77)  محمد  يعقوبي كوچكسرائي

78)  علي  يحيي پور

79)  سيدمصطفي  هاشمي عباسي

80)  اميرهوشنگ وهابي خنكدار

81)  علي  نوري نژاد

82)  حسين  نوروزي كوچكسرائي

83)  حسنعلي  نوذري

84)  غلامرضا  نجفدري

85)  سعيد  مهدي پور

86)  مهرزاد خراسانی

87)  طاهر خطی

88)  افسانه  مهديان كراني

89)  سعید رضوانی

90)  عباس عيسی ئی

91)  قربان  مرادي قادي

92)  مهران  مجدآرا

93)  اميد  گرائیلي

94)  محبوبه  كارشناس نجف آبادي

95)  سبحان اله  قنبري شوركائي

96)  عليرضا  قنبرپورشياده

منتظر تحلیل ها و اسامی احتمالی جدیدتر در بخش ویژه «ایستگاه پنجم» باشید.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :