آخرین عناوین

پنجشنبه 12 فروردين 1395-22:31 کد خبر:21736

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد :

کاهش 33 درصدی تصادفات فوتی در مازندران / استقرار 23 قرارگاه انتظامی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش 33 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مازندران در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، مسعود جعفری‌نسب در مراسم گزارش ویژه خبری طرح نوروزی 95 که با حضور رئیس پلیس راهور ناجا و جانشین فرماندهی انتظامی کشور در عوارضی آزادراه تهران شمال برگزار شد، گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی در استان مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات 29 درصد کاهش داشت که نشان از تلاش گروه‌های امداد و نجات، راهداری و پلیس‌های افتخاری است.

وی با اشاره به اینکه انسجام خوب بین نیروهای دست‌اندرکار اجرای طرح ستاد خدمات سفر ‌سبب شد تا شاهد کاهش تصادفات فوتی در استان مازندران بودیم، تصریح کرد: با توجه به حضور 10 تا 15 میلیون نفر مسافر و گردشگر به استان مازندران برای استفاده از مواهب الهی نیروهای امدادی و خدماتی نیز از قبل از آغاز تعطیلات با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد فضا را برای استقبال از این افراد مهیا کردند.

فرمانده انتظامی مازندران با تأکید بر اینکه اقدامات ترافیکی و امنیتی در کنار هم معنادار می‌شود، افزود: با توجه به وجود چهار ورودی کوهستانی پرخطر در استان مازندران سامان‌دهی این مناطق در اولویت نخست قرار گرفت.

وی با اشاره به بارندگی‌هایی اخیر راه‌های مواصلاتی استان مازندران که سیلاب، ریزش کوه و سقوط سنگ‌ها را به‌دنبال داشت، بیان کرد: برای جلوگیری از این اتفاقات غیر پیش‌بینی سعی شد تا شرایط را به‌شکلی مهیا کرد که مسافران مجبور نشوند ساعت‌ها در جاده‌‌ها بمانند.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه موفقیت‌های امسال نیروهای پلیس و انتظامی با همکاری و تعامل مردم عادی نیز محقق شد، اضافه کرد: برای ایجاد امنیت لازم و کافی امسال یک‌ قرار گروه انتظامی استانی و 22 قرار‌گاه شهرستانی و همچنین تعداد 101 ایستگاه پلیس در سطح کلانتری‌‌ها برای اماکن پرتردد و شلوغ استان اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه تا امروز تعداد 8 میلیون شب‌خواب در استان مازندران اسکان یافتند، بیان کرد: امسال در زمینه کاهش جرایم شاهد کاهش 4 درصدی و در زمینه کشفیات نیز 140 درصد افزایش رشد را در این استان شاهد بودیم.

جعفری‎نسب در ادامه با تأکید بر اینکه به‌دستور استاندار مازندران در روزهای پایانی تعطیلات تمام دستگاه‌های اجرایی باید در حال آماده‌باش کامل در جاده‌ها باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به‌شرایط جوی و آب‌ و هوایی فعلی مسافران باید به‌شکلی برنامه‌ریزی کنند که سفرهای خود را تقسیم کرده و دستگاه‌های خدماتی نیز در حاشیه جاده‌ها مستقر شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تمام جاده‌های استان مازندران بلوک‌بندی و قطعه‌بندی شده‌است، گفت: برای جلوگیری از بی‌انضباطی ترافیکی و اینکه مسافران بتوانند ظرف مدت پنج ساعت به پایتخت برسند نیروهای خدماتی در تمام جاده‌های این استان مستقر هستند تا به‌این‌ترتیب از ایجاد بار ترافیکی سنگین و خسارت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای کاسته‌ شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :