آخرین عناوین

چهارشنبه 18 تير 1404-12:59 کد خبر:140244

خبرگزاری ایرنا گزارش می دهد:

سرعت‌گیرهای مازندران در ژانر وحشت

سرعت گیرهای متعدد، مرتفع و فنرشکن خودروها یکی از آن دسته مسائلی هستند که نه تنها بر هزینه مالی مردم اضافه می کند، بلکه برخی از آنها آنقدر غیرقابل تحمل هستند که اعصاب و روان رانندگان را آزار می دهد.


خزرتیترخبر: معضل درست کردن سرعت گیرهای غیرمجاز، بلند و فاقد جانمایی درست در جاده ها و خیابان های مازندران موضوع جدیدی نیست و سال ها است که امان مردم این خطه شمال کشور را بریده است.

خیابان های پر از سرعت‌گیر که فاصله برخی از آنها با یکدیگر به کمتر از ۱۰ متر می رسد و علم کردن آنها در بزرگراه ها و جاهایی که هیچ توجیه منطقی وجود ندارد و به جای کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی جاده ها، خود عامل اصلی تصادف می شود، از مسائلی است که مردم مازندران هر روز با آن درگیر هستند.

موضوع سرعت‌گیرهای غیر مجاز طی سال های اخیر به یک اولویت بدل شد و مسئولان ارشد استان به جد پیگیر رفع این معضل شدند و از حق نگذریم در سال های اخیر شاهد کاهش چشمگیر تعداد سرعت گیرها در محدوده شهری و بزرگراه های استان بودیم که این مساله توجه و تشویق و رضایت عمومی مردم نیز قرار گرفت، اما با این حال در روزهای اخیر شاهد بازگشت و از سرگیری ساخت سرعت گیرهای متعدد در سطح جاده های مازندران و همچنین محدوده شهری هستیم، موضوعی که بار دیگر منجر به خشم رانندگان و مردم شده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما، در یک ماه اخیر در برخی از محورهای مواصلاتی استان سرعت‌گیرهایی نصب شده که به علت جانمایی نامناسب غیرمجاز به نظر می رسند،مثلا بتازگی یکی از این سرعت گیرهای جدید که در بزرگراهی در محور آمل به بابل نصب گردید، منجر به تصادف چند دستگاه خودرو شد.

آغاز حذف سرعت کاه‌های غیر مجاز در مازندران

در این ارتباط استاندار مازندران گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی، ساماندهی سرعتکاه‌های فاقد استاندارد در جاده‌های برون شهری مازندران صورت می‌پذیرد. ‌

مهدی یونسی رستمی، از شناسایی و ساماندهی ۹۶۷ قطعه سرعت‌کاه در جاده‌های برون‌شهری استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۶۱۸ مورد دارای مجوز و ۳۴۹ مورد فاقد مجوز بوده‌اند.

مقام عالی دولت در مازندران، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران را متولی اصلی نگهداری و بهره‌برداری از سرعت‌کاه‌های بین‌شهری اعلام کرد و ادامه داد: در سه ‌ماهه گذشته، از میان ۳۴۹ سرعت‌کاه غیرمجاز، ۱۸۳ مورد ساماندهی شده‌اند که طی آن ۲۳ قطعه حذف و ۱۶۰ مورد مجوز شورای ترافیک شهرستان‌ها را دریافت کرده‌اند و ۶۱۱ مورد در قالب رنگ‌آمیزی و آشکارسازی ایمن‌سازی شده‌اند.

استاندار مازندران با اشاره به تراکم بالای جمعیت، تردد گسترده وسایل نقلیه، و جایگاه گردشگری ویژه استان، اجرای طرح‌های آرام‌سازی ترافیک را در محورهای اصلی و فرعی ضروری دانست و گفت: این اقدامات در راستای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی برای همه کاربران جاده‌ای در حال اجرا است.

یونسی رستمی با اشاره به هزینه‌های ساخت سرعت‌کاه‌های استاندارد، بیان کرد: برای ساخت هر سرعت‌کاه، به‌طور متوسط ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با تأکید بر نقش بازدارنده آرام‌سازهای ترافیکی در کاهش سوانح رانندگی افزود: نصب سرعت‌کاه‌های آسفالتی و تابلوهای هشداردهنده در مناطق پرجمعیت، بریدگی‌های محورهای اصلی و فرعی، و نقاط حادثه‌خیز در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای قرار دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم نصب هدفمند سرعت‌گیرها تأکید کرد و گفت: سرعت‌گیر تنها در نقاطی باید نصب شود که کاهش سرعت با علائم راهنمایی یا سامانه‌های نظارتی امکان‌پذیر نباشد،در غیر این صورت، احداث سرعت‌کاه ضرورتی ندارد.

یونسی رستمی افزود: با توجه به نرخ بالای تلفات عابران پیاده و وجود دسترسی‌های متعدد حاشیه‌ای در راه‌های استان، آرام‌سازی ترافیک در این محدوده‌ها برای تأمین ایمنی تردد عابران، امری حیاتی است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :