آخرین عناوین

شنبه 28 مهر 1403-18:31 کد خبر:134233

دادستان مرکز مازندران خبر داد:

ورود دستگاه قضا به آلودگی رودخانه تلار

دادستان مرکز مازندران گفت: قطعاً دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه، قاطعانه به موضوع ورود کرده و با هر فردی یا مدیری که در این اقدام مداخله داشته برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر، علی‌اکبر عالیشاه در بازدید از رودخانه تلار و مرکز ذغالشویی البرز مرکزی، اظهار داشت: براساس اخبار واصله طی دو شب گذشته، مشاهده شد که پسماند ناشی از فعالیت مرکز ذغالشویی البرز مرکزی به لحاظ عدم رعایت حریم رودخانه به سمت رودخانه تلار جریان یافته و با محدود ساختن مسیر، موجب سیاه شدن آب رودخانه شده است.

براساس این گزارش، دادستان مرکز مازندران افزود: در این راستا ضمن حضور در محل با همراهی نماینده اداره محیط زیست شهرستان، نیروی انتظامی و مدیر اجرایی مجموعه ذغالشویی، تذکرات لازم به آن مجموعه ارائه شده و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

عالیشاه با اشاره به ترک فعل و اقدامات ناصحیح صورت گرفته در مجموعه ذغالشویی، تصریح کرد: قطعاً دادستانی شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، قاطعانه به موضوع ورود کرده و با هر فردی یا مدیری که ضمن ترک فعل در این اقدام توام با تقصیر مداخله داشته برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: طی تماس تلفنی با استاندار مازندران و همچنین مدیران محیط زیست و اداره صمت، مقرر شد با ورود قاطعانه به موضوع و صدور دستورات لازم، اقدامات مقتضی برای رفع موانع موجود صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

عالیشاه با بیان اینکه باید پاکسازی لازم در بستر رودخانه تلار صورت گیرد، گفت: تمامی خساراتی که به دلیل این اقدامات به مجموعه محیط زیست و آبزیان وارد شده، باید از سوی هیات کارشناسان محیط زیست مورد ارزیابی و برآورد قرار گرفته و نسبت به جبران خسارات از سوی خاطیان اقدام شود که این موارد جهت نظارت و پیگیری به دادستان شهرستان اعلام شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، به گفته دادستان مرکز مازندران ، ورود دستگاه قضایی به موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه تلار ناشی از فعالیت غیرمسئولانه مدیران ذغالشویی البرز مرکزی در دپوی لچه(تفاله) و ریزش آن به رودخانه که موجب آلودگی شدید آب رودخانه شده، می‌باشد./دادگستری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • دوشنبه 30 مهر 1403-13:9


    نوش دارو بعد مرگ سهراب
    پیشتر بارها وضعیت بد زیست محیطی شرکت مذکور از سوی کارشناسان و دلسوزان گزارش شد
    ولی مدیر محیط زیست بدلیل ... بازهم همه کار را لاپوشانی کرد
    باید قبلا جلوی اینکار را می گرفت
    مدیر بی عرضه محیط زیست مقصر
    زباله قائشمهر . زباله امل . و هزاران فاجعه زیست محیطی