آخرین عناوین

شنبه 17 شهريور 1403-14:38 کد خبر:133760

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد:

مردم فریب تبلیغات درمان تب‌ دنگی را نخورند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موضوع مهم توجه به هشدارها و توصیه‌ها در مقابله پشه آئدس است و مردم نباید فریب تبلیغات درمان تب دنگی را بخورند.


به گزارش خزرتیترخبر، این روزها با شیوع پشه آئدس بازار سیاهی برای افراد سودجو به وجود آمده تا با فریب و تبلیغات غیرواقعی بازار را به سود خود تمام کنند.

این روزها برخی تبلیغات فرآورده‌های دفع پشه آئدس برای پیشگیری از تب دنگی را می‌کنند و فرآورده‌های دفع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و دیگر محصولات برای پیشگیری از تب دنگی تبلیغ می‌شود که لازم است افراد فریب این تبلیغات را نخورند.

نظر مسئولان بهداشتی بر این است بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب‌دِنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده با استفاده از لباس‌های پوشیده و مجهز کردن پنجره‌ها به توری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا صفری عربی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: این تبلیغات در زمان شیوع کووید هم بود و لازم است مردم فریب تبلیغات را نخورند.

وی افزود: مواد دافع حشراتی که حاوی ماده دیت باشند موثر هستند و در این زمینه شرکت‌ها تولیدات خوبی دارند در غیر این صورت بقیه مواد دافع حشرات اثری نخواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: موضوع مهم توجه به هشدارها و توصیه‌ها است.

به گزارش خزرتیترخبر، درحال حاضر پای پشه آئدس به شهرهای رامسر، تنکابن، عباس‌آباد و محمودآباد مازندران رسید و با توجه به درپیش بودن فصل پاییز و بارش‌ها، نگرانی‌هایی در ارتباط با شیوع پشه آئدس به سایر شهرهای استان وجود دارد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :