آخرین عناوین

چهارشنبه 7 شهريور 1403-13:4 کد خبر:133660

مسئولان استانی پاسخگو باشند:

هجوم افاغنه به مازندران و سکوت مسئولان!!!/چرا استاندار مصوبه شورای عالی امنيت ملی را اجرا نمی‌کند؟؟

مبادا روزی در سایه سکوت مسئولان استانی،علویان طبرستان در سرزمین مادری خود در اقلیت قرار گیرند و برای این استان، استاندار افغانی منصوب شود.


به گزارش خزرتیترخبر، اگر در سال‌های گذشته استان‌های شمالی شاهد هجوم و مهاجرت گسترده کویر نشینان ایرانی بوده‌اند، در سال‌های اخیر شاهد حضور مهاجرین افغال در استان‌های شمالی و مخصوصا مازندران هستند.

براساس این گزارش، ازدواج غیرقانونی، تغییر بافت جمعیتی، تاثیرگذاری فرهنگی، معضلات اجتماعی، احتملا تغییر مالکیت و ده‌ها مسئله اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دیگر بخشی از عوارض ورود غیرقانونی اتباع مهاجر است.

مازندران به عنوان یکی از پیرترین استان‌های کشور در حالی آغوش خود را برای مهاجران افغان بازکرده است که از هم‌اکنون باید خود را برای غالب شدن مهاجرین بر بافت و اقلیم این استان آماده کند.

داوود زارع ،مدیرکل بیمه سلامت استان البرز اخیرا بیان داشت: در این استان از مجموع زایمان‌ها بالغ بر از ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است.

امروز در هر کوی و برزنی، در هر کارگاه و ساختمانی شاهد حضور کارگان افغال و مهاجران غیرقانونی هستیم.

در حالی که بیش از یک دهه پیش و از ۱۰ تیرماه ۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی امنيت ملی، حضور اتباع افغانی در تمام نقاط شهری و روستايی استان مازندران ممنوع شده است.

مازندران جزو 16 استانی است که ورود اتباع افغال در آن ممنوع است، اگر به مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیز دقت شود به عبارت «حضور» اشاره می‌کند نه اقامت و سکونت، یعنی از نظر بالاترین نهاد امنیت ملی کشور حتی «حضور» اتباع افغانی در مازندران ممنوع است.

اما استاندار مازندران به عنوان رئیس شورای تامین مازندران باید پاسخ دهد تا چه میزان مصوبه شورای عالی امنیت ملی را اجرایی کرده است؟

از سویی بر اساس ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زن ايرانی با تبعه خارجی در مواردی هم كه منع قانونی ندارد موكول به اجازه مخصوص از طرف دولت است و ماده ۱۷ قانون ازدواج نيز تصريح می‌كند هر خارجی كه بدون اجازه مراجع ذيصلاح با زن ايرانی ازدواج کند به حبس تاديبی از يك تا سه سال محكوم خواهد شد.

حال معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و مدیرکل اجتماعی آن نیز گزارشی از ازدواج افاغنه در مازندران ارائه نمایند تا بلکه افکار عمومی دلایل حضور گسترده اتباع افغان در مازندران را در لابلای گزارشات شما مسئولین بیابند.

دو سال پیش در شهریور 1401 مدیر وقت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران از حضور 53 هزار نفر مهاجر غیر قانونی افغان و اقامت قانونی 3 هزار افغانی در استان خبر داد، اگر تعداد مهاجرین غیرقانونی افغانی به مازندران رشد 50 درصدی داشته باشد اینک جمعیت مهاجرین غیرقانونی از کل جمعیت ده‌ها شهر استان بیشتر است.

اینک بعد از گذشت دو سال تاکنون آمار دقیقی منتشر نشده است، اما شواهد میدانی شهروندان از سراسر استان خود گویای شتاب بالای حضور افاغنه در مازندران است.

به گزارش خزرتیترخبر، به هر حال مبادا روزی علویان طبرستان در سرزمین مادری خود در اقلیت قرار گیرند و برای این استان، استاندار افغانی منصوب شود./مازند مجلس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :