آخرین عناوین

پنجشنبه 28 تير 1403-9:57 کد خبر:133231

جانشین فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

عملیات دستگیری ۱۲ اوباش آملی سه مجروح برجا گذاشت/دستگيري کلاهبردار ميلياردي در محمودآباد

جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت : در جریان عملیات دستگیری ۱۲ اوباش در لاریجان آمل سه نفر از نیروهای مردمی منطقه دچار مجروحیت شدند.


به گزارش خزرتیترخبر، سید موسی حسینی اظهار داشت: با حضور به موقع و برخورد قاطع عوامل پلیس شهرستان آمل به هنجارشکنی ۱۲ تن از اراذل و اوباش که با قمه کشی و تیراندازی باعث درگیری و یارکشی در روستای امیری بخش لاریجان شده بودند، پایان داده شد.

براساس این گزارش، جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: این افراد در چند روز گذشته با کری خوانی که از قبل با هم داشتند به بهانه تعیین مالکیت حق چرای دام‌های شان در دهستان امیری دربخش لاریجان شهرستان آمل، اقدام به یارکشی دراین منطقه کرده بودند.

وی افزود: حضور این افراد که دارای سوابق متعدد قضایی و کیفری در پرونده شرارت‌های خود داشتند، باعث ایجاد ناامنی برای اهالی روستاهای واقع دردهستان امیری شده بودند.

جانشنین فرماندهی انتظامی مازندران، به حضور بلافاصله فرمانده انتظامی به همراه نیروهای واکنش سریع این فرماندهی در محل درگیری‌های گسترده اراذل و اوباش اشاره کرد و ادامه داد: با حضور به موقع ای که عوامل انتظامی شهرستان آمل در صحنه درگیری داشتند، علاوه براقدام‌ های پیشگیرانه‌ای که با ابزارهایی که دراختیار داشتند، همه ۱۲ عامل اصلی این شرارت ودرگیری‌ها نیز شناسایی ودرصحنه دستگیر شدند.

حسینی با بیان اینکه همه اداوات وتجهیزات شرارت و درگیری‌های اراذل و اوباش آملی در این درگیری توسط پلیس آمل با اقتدار جمع آوری و توقیف شد، تصریح کرد: در بازبینی سوابق ۱۲ شرور دستگیر شده، سوابق کیفری و شرارت نیز وجود داشت و با پرونده تنظیمی جدید تحویل مقام‌های قضایی شهرستان شدند.

وی اضافه کرد: تاکید و درخواست پلیس از مقام قضایی، این است که هیچ مماشاتی با این افراد شرور و اراذل که باعث ایجاد ناامنی و ترس برای شهروندان شده بودند، نداشته باشد و با تصمیم قاطع ریشه این شرارت‌ها را بخشکاند تا از تکرار این نوع رفتارها درجامعه پیشگیری شود.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: متاسفانه در جریان این شرارت‌ها و کری خوانی‌ها اوباش در منطقه امیری لاریجان، سه نفر از نیروهای مردمی منطقه دچار آسیب جزیی شدند که با حضور به موقع پلیس شهرستان آمل درصحنه درگیری، پیشگیری و ختم به خیر شد.

به گزارش خزرتیترخبر، حسینی، خاطرنشان کرد: افرادی که خواسته یا ناخواسته وارد درگیری‌های ساختگی و یا درقالب گروه‌های شرارت و ناامنی برای شهروندان می‌شوند، هوشیار باشند که پلیس هیچگاه در موضوع حفظ امنیت و تامین جان شهروندان در مقابل شرارت‌های افراد نابه هنجار کوتاه نخواهد آمد و با برخورد سخت وقاطع پلیس مواجه خواهند شد./خبر پلیس

 

همچنین براساس همین گزارش، فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ اظهار داشت : در راستاي مقابله و مبارزه با پديده شوم زمين خواري، تحقيقات ميداني و مقابله اي با تغيير کاربري غير قانوني و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزي شهرستان سيمرغ در دستور کار قرار گرفت.

حسين اسدي گفت: پس از هماهنگي هاي قضائي و با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي و بخشداري هاي اين شهرستان، زمين هاي مورد نظر شناسايي و در اقدامي عملياتي ديوارکشي ها و بنا هاي احداث شده در اين زمين ها تخريب شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ خاطرنشان کرد: در اين عمليات  2500 هزار متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.

اسدي  ارزش زمين هاي رها سازي شده از چنگ زمين خواران را برابر نظر کارشناسان بيش از 800 ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، افزود: هرگونه تصرف و ساخت و سازهاي غير مجاز در زمين هاي کشاورزي موجب اخلال در خودکفايي کشور در بخش کشاورزي و رواج بيکاري در جامعه خواهد شد.

 

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي استان از بازداشت و دستگيري کلاهبردار 3هزار ميليارد ريالي متواري و تحت تعقيب مراجع قضائي خبر داد و افزود: در پي ارجاع يک فقره پرونده کلاهبرداري با نيابت قضائي از شعبه اجراي احكام مدني شهرستان"محمودآباد" مبني بر جلب و دستگيري کلاهبردار ميلياردي متواري، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت .

حسن مفخمي شهرستاني تصريح کرد: ماموران پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني با شناسايي مخفيگاه متهم به کلاهبرداري اين فرد را در عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه متهم به کلاهبرداري با جعل اسناد و فروش مال غير بيش از 3هزار ميليارد ريال از شهروندان در بخش "سرخرود" شهرستان محمودآباد کلاهبرداري کرده بود،پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان هم  از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي مرداد ماه 1403 در روز دوشنبه يکم مرداد ماه از شهرستان هاي معين خبر داد.

محمدرضا کريم پورگفت: اعزام مشمولان  دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي مرداد 1403  راس ساعت 6 و 30 دقيقه صبح روز دوشنبه ، يکم مرداد ماه 1403 در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وي تصريح کرد: بر اين اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعين شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا در ساعت تعين شده به مراکز آموزشي  اعزام خواهند شد.

کريم پوراظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر مي بايستي در ساعت تعين شده براي اعزام به مراکز آموزشي به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر  مراجعه کنند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني شامل مراکز آموزشي شهيد اديبي مرزن آباد چالوس- شهيد قاسميان شيرگاه و المهدي (عج) سپاه بابل با کد 536  ،  طلبه هاي طرح هجرت با کد 719 و 720  و شهيد آيت اله خاتمي يزد(قرارگاه سازندگي خاتم) با کد388 مي بايست در زمان مقرر به صورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام معرفي شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وي تاکيد کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... براي مشمولان در روز اعزام ضروري است.

کريم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعايت بهداشت فردي از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسايل شخصي و بهداشتي را بهمراه داشته باشند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي ياد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي شهرستان نکا از وقوع سانحه رانندگي به علت نقص فني خودرو و مصدوميت 5 شهروند در يکي از خيابان هاي سطح شهر خبر داد و گفت: با هشدار به موقع ماموران پليس حاضر در صحنه از شدت حادثه جلوگيري شد.

قاسم عزيزي در تشريح جزئيات سانحه رانندگي در يکي از خيابان هاي سطح شهر، تصریح کرد: يک کاميون بونکر حمل سيمان که در سراشيبي کنار خيابان پارک بوده، به علت نقص فني، بدون راننده از پارک خارج و به داخل يک هيئت مذهبي که در حال تردد در خيابان بودند، وارد و موجب مصدوميت 5 نفر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا با بيان اينکه با هشدار به موقع ماموران پليس حاضر در صحنه از شدت حادثه جلوگيري شد،گفت: مصدومان حادثه سريعاً به مرکز درماني منتقل و به صورت سرپايي درمان شدند که موضوع در دست بررسي است.

 

به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري فردي که اقدام به هک صفحه اينستاگرامي فردي در فضاي مجازي کرده بود خبر داد و افزود: در پي ارجاع پرونده خانمي مبني براين که فردي ناشناس با دسترسي غير مجاز به صفحه اينستاگرام وي اقدام به انتشار تصاوي خصوصي اش در فضاي مجازي کرده است پيگيري موضوع در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: پس از انجام اقدامات فني، کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات پليسي، فردي که اقدام به هک صحفه اينستاگرامي شاکي کرده بود را  شناسايي و با هماهنگي قضائي وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر بيان داشت: متهم که در تحقيقات اوليه منکر بزه انتسابي شده بود پس از مشاهده ادله هاي پليسي لب به اعتراف گشود و جواب رد در قبال پيشنهاد ازدواج شاکي را علت ارتکاب اين اقدام عنوان کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، قلي پور با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد خاطرنشان کرد:  شهروندان  براي جلوگيري از دسترسي غير مجاز به حساب هاي کاربري خود نسبت به تعيين رمز عبور قوي و تغيير آن ها به صورت دوره اي و همچنين فعال کردن تاييد هويت دو مرحله اي اقدام کنند./خبر پلیس

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :