آخرین عناوین

شنبه 18 فروردين 1403-16:40 کد خبر:131084

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای مازندران تا پایان هفته نیمه‌ابری و بارانی است

هواشناسی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی و تداوم آن تا چند روز آینده، پیش بینی کرد که آسمان مازندران تا پایان هفته نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران همراه باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، هوای مازندران پس از چند روز آفتابی که با افزایش دما نیز همراه بود، از شامگاه جمعه با ورود سامانه جدید که با وزش باد نیز همراه است، اکنون آسمان این استان در نخستین روز هفته جاری شنبه نیز نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش دما نیز همراه است.

براساس این گزارش،هواشناسی پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش دما همراه باشد و در روز دوشنبه نیز در نیمه غربی استان شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و در نیمه مرکزی و شرقی نیز احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

در روز سه شنبه نیز آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری و گاهی با افزایش ابر، چهارشنبه نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر تا پایان روز جمعه شرایط جوی استنا نیمه ابری و بارزانی همرها با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

با تداوم شرایط ناپایدار جوی تا چند روز آینده، دمای هوای مازندران نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و این وضعیت تا پایان هفته جاری نیز در جو استان حاکم خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۶ تا ۱۷ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه بین ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری همراه با کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده باران، روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز دوشنبه نیز در نیمه غربی ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری، روز چهارشنبه نیمه ابری و از بعد از ظهر ابری به تدریج از سمت غرب استان همراه با بارندگی و وزش باد و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارندگی، وزش باد به نسبت شدید و با کاهش دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۴.۲ و دلیر چالوس با رامسر و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خزرتیترخبر، وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :