آخرین عناوین

جمعه 17 فروردين 1403-19:55 کد خبر:131070

دادستان مرکز مازندران خبر داد:

بازداشت مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور

دادستان مرکز مازندران گفت: مدیر مجموعه گردشگری الیمالات، با توجه به اینکه در مهلت قانونی خودش را برای ارائه توضیح معرفی نکرد، توسط دادسرای نور بازداشت شد.


به گزارش خزرتیترخبر، تخریب قسمتی از جنگل‌های الیمالات بخش چمستان از توابع شهرستان نور که از اواخر سال ۱۴۰۲ مورد توجه و انتقاد مردم، رسانه‌ها و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی قرار گرفته بود در تازه ‌ترین اقدامات مربوط به پیگیری این موضوع به دستگیری مدیر این مجموعه گردشگری منجر شد.

براساس این گزارش، مبارزه با تخریب منابع طبیعی و زمین‌خواری به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در مازندران طی ۲ سال اخیر با جدیت و به شکل ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته و پرونده‌های متعددی نیز در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده به نتیجه رسیده است.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران پنجم فروردین سال جاری نیز در دیدار نوروزی مدیران ارشد استان با نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد که قرارگاه صیانت از جنگل و زمین استان، امسال با هدف برخورد جدی‌تر با جنگل‌خواری، فعالیت خود را با همکاری همه مسئولان سه قوه و حمایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان ادامه می‌دهد ودر همین راستا نیز پیگیری تازه‌ ترین پرونده تخریب جنگل ها به جنگل الیمالات بخش چمستان از توابع شهرستان نور ارتباط دارد که با جدیت در حال پیگیری است و در تازه‌ترین اقدام مرتبط با این پرونده، شامگاه پنجشنبه مدیر مجموعه گردشگری الیمالات بازداشت شد.

دادستان مرکز مازندران خبر بازداشت مدیر مجموعه گردشگری الیمالات را تایید کرد و گفت: مدیر این مجموعه چندی پیش برای ارائه توضیحات احضار شده بود که در مهلت قانونی داده شده خودش را معرفی نکرد.

محمد کریمی اظهار کرد: با توجه به اینکه فرد مد نظر در مهلت قانونی خودش را برای ارائه توضیح معرفی نکرد توسط دادسرای نور بازداشت شد.

وی افزود: البته امکان این‌که مدیر مجموعه گردشگری الیمالات با قرار وثیقه آزاد شود وجود دارد و با توجه به تعطیل بودن امروز، از شامگاه پنجشنبه (۱۶ فروردین) بازداشت شد.

به گزارش خزرتیترخبر،، پیش از این و در روز هفتم فروردین دادستان مرکز مازندران پس از جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع سه هزار اصله درخت در منطقه الیمالات نور دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به مفاد ماده ۷ آیین‌نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۹۴، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، اواخر سال گذشته حدود ۱.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود سه هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضایی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :