آخرین عناوین

چهارشنبه 8 فروردين 1403-8:59 کد خبر:131008

به بهانه سال نو و شهری مُرده و بی ‌شهردار به ‌نام ساری:

هرسال دریغ از پارسال/جای خالی عبوری و تنهایی پرهیاهوی نوبخت

ساری که در روزگار شهرداری عبوری به نگین درخشان نوروزی در شمال کشور بدل شده بود، در چند سال اخیر به شهری ماتم زده بدل شده است.


به گزارش خزرتیترخبر:(مارال نژادآذر) - نوروز امسال برای مازندرانی‌ها و به ویژه ساروی‌ها درحالی آغاز شد که در نبود مدیریت گردشگری و طرحی نو، مرکز استان میزبان مسافران نوروزی بود.

شهر؛ سوت و کور و بدون کمترین آذین بندی و نورافشانی سال جدید را آغاز کرد و حتی خبری از سروصدای ستاد نوروزی نبود.

کاسبان از کسادی بازار، جوانان از عدم اجرای برنامه‌ای مفرح و شاد، کارگران از افزایش خجالت آور حداقل حقوق و کشاورزان از ادامه سیاست های ویرانگر مدیریتی ناراضی بودند.

ساری که در روزگار شهرداری مهدی عبوری به نگین درخشان نوروزی در شمال کشور بدل شده بود، در چند سال اخیر به شهری ماتم زده بدل شده که تمام دستاوردهای دوران شهرداری عبوری را در سیاه چاله فراموشی نظاره می‌کند.

ورودی های ساری مملو از زباله و زشتی است، خیابان‌ها همچنان از آسفالت های نامناسب رنج می‌برند، خبری از تنوع المان‌های نوروزی و جشن‌های پارسی نیست و هیچ پروژه عمرانیِ چشمگیری در کار نیست که مردم چشم‌انتظار اتمام آنها در سال جدید باشند.

شاید تنها نقطه قوت ساری در نوروز امسال محمدعلی نوبخت فرماندار ساری بود که طرحی نو درانداخت و سعی در جذب حداکثری داشت، او سعی کرد یک ‌تنه ناکامی‌های شهرداری را به قدر وسع جبران کند و با سخنرانی‌های راهگشای خود مردم شهرستان ساری را به سال تازه امیدوار کند.

اما به‌ جز یادگارهای عبوری و تلاش‌های نوبخت، ساری خالی از هرگونه نوآوری بود.

پارک‌های ملل و ولایت نه ‌تنها آماده میزبانی مسافران نوروزی نبودند، بلکه از کمترین امکانات نظیر دستشویی های تمیز و سالم در بوستان ولایت نیز بی‌بهره بودند.

خیابان‌ها نه تنها خود را مهیای مسافران نکرده بودند، بلکه با خرابی شدید آسفالت مهمانها را فراری می‌داد، از همه بدتر وضعیت ساحل فرح آباد ساری است که بیشتر به جزیره‌ای متروکه می‌ماند تا ساحل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمال ایران.

دریا مملو از زباله و دست اندازه‌ای سیمانی است، و البته به‌ جای تدارک زیبایی در ساحل حجاب بانها زحمت امر به معروف و نهی از منکر را می‌کشند.

اگرچه تقریبا تمامی دستگاهای خدمات رسان در شرایط معمولی هستند و هیچ کار خاصی نکرده‌اند، اما گلایه اصلی را باید به شهرداری ساری فرستاد که بود و نبودش برای شهر هیچ توفیری ندارد.

شهردار فعلی که بیش از ۹۰ درصد مردم شهر حتی نامش را هم نمی‌دانند مثل همیشه مشغول هیچ کاری نکردن است و تنها فایده اش برای شهر این است که هیچ کاری نمی‌کند، چون بعید است چنین کسی کار بدردبخوری را به سرانجام برساند،شاید همین که خرابکاری نکرده موجب شادمانی باشد.

به گزارش خزرتیترخبر، به معنای واقعی باید گفت هرسال دریغ از پارسال و البته مثل چند سال اخیر جای مهدی عبوری بیش از همه در سفره هفت سین ساروی‌ها خالی است./عبارت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • برزو
    چهارشنبه 8 فروردين 1403-20:59


    اخه بهش میگفتن دزدی کرده و دارودسته اش بردن خب بعد از ایشون که همه پاک دست شدن چه به روز این شهر اوردن خیابانها ورودی شهر ازهرطرف درخاموشی و ماتم مخصوص در غروبهای تعطیل