آخرین عناوین

شنبه 5 اسفند 1402-15:8 کد خبر:130682

مدیریت بحران مازندران هشدار داد:

خطر سیلابی شدن رودخانه‌های استان

مدیرکل بحران مازندران، گفت: با توجه به عبور سامانه بارشی با خطر سیلابی شدن رودخانه‌ها در مازندران مواجهیم و مسافران و کشاورزان جوانب احتیاط را رعایت کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی با اشاره به هشدار هواشناسی مازندران برای در پیش بودن هفته‌ای سرد و پر بارش، اظهار داشت: با شکل‌گیری امواج شمالی و با عبور موج و سامانه بارشی در مازندران هوا از شنبه 5 اسفندماه تا صبح دوشنبه 7 اسفندماه با بارش باران و کاهش محسوس دما همراه است و مسافران و کشاورزان جوانب احتیاط را رعایت کنند.

براساس این گزارش، وی افزود: در این مدت وزش باد گاهی نسبتاً شدید پیش‌بینی شده و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی هوا مه‌آلود با بارش برف و کولاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد با توجه به اینکه کاهش محسوس دما را از شنبه شب داریم و بارش برف در مناطق با ارتفاع بالاتر از 400 متر خواهیم داشت، جوانب احتیاط را مسافران و کشاورزان مازندران رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران، خاطرنشان کرد: آبگرفتگی مناطق ساحلی و جلگه‌ای همراه با بالا آمدن آب رودخانه‌ها از جمله عبور این سامانه سرد بارشی است.

وی ادامه داد: در این مدت با اختلال در تردد و همچنین لغزندگی ارتفاعات و محور‌های کوهستانی روبه‌رو هستیم.

محمدی افزود: به دلیل کاهش دید در محورهای کوهستانی و بارش برف و کولاک  یخبندان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین گفت: ادامه داد: با سامانه سرد بارشی احتمال وقوع سیلاب های محلی وجود دارد و شالیکاران که اقدام به آب تخت  شالیزارها برای احداث خزانه و بذرپاشی برنج کردند باید تا مساعد شدن شرایط از بذرپاشی جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

محمدی به شهروندان توصیه کرد از تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری کرده و با احتیاط در محور‌های کوهستانی برانند و مسافران با به‌ همراه داشتن تجهیزات زمستانی در مسیرهای کوهستانی و مواصلاتی تردد کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل بحران استانداری مازندران از آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: کوهنوردان با پرهیز از صعود به ارتفاعات اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :