آخرین عناوین

چهارشنبه 15 آذر 1402-10:56 کد خبر:128820

هواشناسی مازندران هشدار داد:

سیلاب‌های پاییزی در کمین مازندران

هواشناسی مازندران درباره احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلاب در ۲۴ ساعت آینده در استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج تا بامداد پنجشنبه ۱۶ آذر در استان بارندگی گاهی رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما، احتمال تگرگ و بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۲ هزار مترخواهیم داشت.

براساس این گزارش،آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از پیامدهای این سامانه است.

سازمان هواشناسی مازندران توصیه کرد، شهروندان از هر گونه اسکان درکنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

در این مدت کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی، دامداران از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و رانندگان از تردد جاده‌های کوهستانی پرهیز کنند.

همچنین هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: طی این مدت بیشینه ارتفاع موج امروز در دریای خزر تا سه متر خواهد رسید. با توجه به نقشه‌های هواشناسی، دریای خزر امروز چهارشنبه ۱۴ آذر مواج و متلاطم است.

به گزارش خزرتیترخبر، بیشینه ارتفاع موج در این روز در دریای خزر تا سه متر خواهد رسید. با توجه به نقشه‌های هواشناسی بیشینه سرعت وزش باد در این روز تا ۱۰ متر بر ثانیه مورد انتظار است و تمامی فعالیت‌های دریایی در این روز در دریای خزر ممنوع است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :