آخرین عناوین

يکشنبه 12 آذر 1402-10:14 کد خبر:128770

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

شناسایی ۷ هزار بیمار جدید مشکوک به دیابت و فشار خون بالا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی حدود ۷ هزار بیمار جدید مشکوک به دیابت و فشار خون بالا در پویش ملی سلامت در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، فرهاد غلامی در جلسه هماهنگی اجرای پویش ملی سلامت که با حضور جمعی از معاونین ، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز اجرای پویش ملی سلامت تاکنون، بیش از ۲۶۴ هزار نفر در مازندران غربالگری دیابت و فشار خون بالا شدند.

براساس این گزارش، وی افزود: از این تعداد، دو هزار و ۶۴۲ نفر مشکوک به فشار خون بالا جدید و چهار هزار و ۱۵۴ نفر نیز مشکوک به دیابت جدید شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید ویژه بر اهمیت مشارکت تمام افراد بالای ۱۸ سال جامعه در این غربالگری و تاکید بر مراجعه به موقع و رعایت ناشتایی در زمان تست، تاکید کرد: دقت و صحت ارائه داده ها برای شناسایی زودهنگام بیماری های دیابت و فشار خون بالا در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت در این بیماران اهمیت دارد.

آهنگر معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز به بیان روند اجرای پویش پرداخت و در ادامه مدیران شبکه های بهداشت و درمان تنکابن، نوشهر و نکا گزارشی از وضعیت اجرای غربالگری در این شهرستان ها ارائه کردند.

به گزارش خزرتیترخبر، اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا توسط کارشناسان مراکز بهداشتی و بهورزان خانه های بهداشت سراسر استان به صورت رایگان از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲در حال انجام است./علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :