آخرین عناوین

يکشنبه 12 آذر 1402-8:9 کد خبر:128767

رئیس محیط‌ زیست بهشهر بیان کرد:

درگیری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با رئیس محیط زیست بهشهر در آشوراده

رئیس محیط‌ زیست بهشهر مازندران گفت: از افرادی که قصد اجرای طرح گردشگری را در آشوراده داشتند، مجوز خواستیم اما ارائه ندادند و درگیری لفظی و فیزیکی با مأموران صورت گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر، رئیس محیط‌زیست بهشهر مازندران گفت: دیروز در پی گزارشی از ورود افرادی که قصد اجرای طرح گردشگری را در آشوراده داشتند، نیرو به منطقه اعزام کردیم و مأموران به آنها گفتند که مجوز ارائه بدهید اما ارائه ندادند و درگیری لفظی و فیزیکی با مأموران شروع شد.

براساس این گزارش، روز جمعه دهم آذرماه مأموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر بر اساس وظیفه قانونی مقابل افرادی که قصد عبور ادوات عمرانی و ساخت و ساز به جزیره آشوراده را داشتند، ایستادند.

این افراد که گفته می‌شود از کارکنان اداره کل گردشگری گلستان به ویژه محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودند، در برابر ممانعت مأموران که از آنها مجوز ورود ابزار و ادوات و اجرای طرح گردشگری را خواستار شدند، به درگیری لفظی روی آوردند و این اقدام به درگیری فیزیکی انجامید.

درگیری تا جایی ادامه یافت که ساوری در تماس با مدیران ارشد استان گلستان دستور جلب مأموران محیط زیست بهشهر را گرفت.

علی یخکشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: ما حرفی از اینکه جلوی مصوبه دولت را بگیریم نگفتیم و فقط به وظیفه قانونی خود عمل کردیم و از آنها مجوز خواستیم.

روز شنبه نیز علی محمد زنگانه استاندار گلستان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر را خطاب قرار داد که  شما نمی‌توانی ادعا کنی که از استاندار بومی دلسوزتری، اگر خیلی دلسوزی در محدوده سرزمینی و سیاسی خودت مراقبت کن که در سمت شما یک سوم خلیج خشک شده است.

زنگانه ادامه داد: شما اراده نداشتی حتی کولینگ واتر(برج خنک ‌کن) نیروگاه شهید سلیمی که روزانه پنج میلیون مترمکعب است و می‌توانست بیاید به خلیج تخلیه شود، شما اگر راست می‌گویی مراقبت کن که در دل خلیج گرگان دایک نزنند، دیواره نزنند، شما به چه دلیل جلوی دستور رئیس جمهور را می‌گیرید، البته نمی‌توانی بگیری.

عبدالجلال ایری نماینده غرب استان گلستان که روز جمعه دهم آذرماه با وساطت او درگیری آشوراده به پایان رسید، پیشتر علی یخکشی را به دلیل اقدام قانونی‌اش، با درگیری لفظی و سپس تهدید به شکایت سرزنش کرده بود.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیریت یکپارچه پناهگاه حیات وحش میانکاله با دو اکوسیستم آبی و خشکی به وسعت 68 هزار و 800 کیلومتر  ازجمله جزیره آشوراده که در تقسیمات سیاسی استان گلستان است  بر عهده استان مازندران قرار دارد بنابراین ایجاد طرح گردشگری یا ساخت و ساز از سوی ادارت کل گردشگری و بنیاد مسکن گلستان در مساحت 36 هکتاری آشوراده باید تحت نظر حفاظت محیط زیست استان مازندران باشد./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :