آخرین عناوین

دوشنبه 29 آبان 1402-23:4 کد خبر:128571

خزرتیترخبر گزارش می دهد:

گلچین خبرهای مهم ( 29 آبان 1402) از نگاه خزرتیترخبر

خبرهای برگزیده و کوتاه روز از منابع مختلف در یک نگاه


🔻 ورود سامانه بارشی و شروع بارش‌ها در نیمه غربی

سامانه بارشی امروز در نیمه غربی کشور و فردا در نوار شمالی،‌ غرب و برخی استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.

سامانه بارشی چهارشنبه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

در اکثر مناطق کشور وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سردر تاریخی‌ای که از تهران به یزد رفت!

سردر تاریخی معروفی که سوژه‌ای در محله منیریه بود، چند سال پیش توسط شهرداری منطقه ۱۱ جمع‌آوری شد تا در فضای عمومی شهر تهران بازچینی شود اما بدون اعلام عمومی این سردر به یک رستوران خصوصی واگذار و در محله صفاییه یزد بازچینی شده است.  

عکس‌هایی از جمع‌آوری این سردر که به سردر خانه تاریخی بحرینی معروف بود. این سردر ده سال پس از تخریب خانه به این شکل رها شده بود اما بعد از جمع آوری شهرداری منطقه ۱۱ قصد داشت آن را در یکی از پارک‌های منطقه بازچینی کند. اینکه چطور و تحت چه شرایط و ضوابطی به یزد منتقل شده، مشخص نیست.  

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 لغو تمام پروازها به نجف از صبح دوشنبه تا ۳ روز آینده

🔹مدیرکل اطلاع رسانی شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:

🔹 تمام پروازها به مقصد نجف از ساعت ۶ صبح امروز به وقت ایران به مدت ۳ روز لغو شد.

🔹 در این مدت مسافران پروازهای نجف قبل از مراجعه به فرودگاه و برای اطلاع از شرایط پروازها با دفاتر ایرلاین‌هایی که بلیت تهیه کرده‌اند و یا با شماره تلفن ۰۲۱۵۰۰۱ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) تماس بگیرند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 موافقت مجلس با افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی/ سفرهای زیارتی مستثنی شدند

🔹نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند از مسافران پروازهای خارجی معادل ۱۰ یورو به ازای هر مسافر به صورت جداگانه دریافت و به حساب مربوط در خزانه‌داری کل واریز کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 قتل شوهر با یک لیوان شربت سمی / ردپای یک مرد غریبه در جنایت

🔸چند روز قبل خبر مرگ مشکوک مردی ۳۹ ساله در خانه‌اش واقع در یکی از خیابان‌های قزوین به پلیس اعلام شد و بلافاصله عوامل انتظامی و نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

🔸در بررسی‌های اولیه همسر این مرد مدعی شد وقتی شوهرش از سر کار به خانه برگشته به دلیل احساس ناراحتی در ناحیه قلب و قفسه‌ سینه برای استراحت وارد اتاق‌ خواب شده اما پس از گذشت چندین ساعت و بدتر شدن حالش او با اورژانس تماس گرفته است و عوامل امدادی نیز پس از حضور در محل، مرگ شوهر را تأیید کرده‌اند.

فرمانده انتظامی قزوین:

🔸در ادامه بررسی‌ها سرانجام کارآگاهان بااستفاده از شگردهای پلیسی از دست داشتن همسر این مرد و حضور مردی دیگر در این پرونده پرده برداشته و آنها را دستگیر کردند.

🔸متهم ضمن اعتراف به قتل شوهرش، انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی بیان کرده و اظهار داشته که یک لیوان شربت حاوی مقدار زیادی دارو به همسر خود داده و پس از اطمینان از فوت وی، با اورژانس تماس گرفته است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 تشریفات مطالبه خسارات مازاد بر دیه

امکان مطالبه مخارج درمانی زاید بر میزان دیه تعیینی وجود دارد.

خبرگزاری میزان- مطالبه مخارج درمانی زاید بر میزان دیه تعیینی، مستلزم طرح دعوی حقوقی مطابق قواعد قانون آیین دادرسی مدنی است.

رأی دادگاه بدوی

حسب کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیه ۱۲ تهران آقای ع. چ. معروف به الف. متهم است به فحاشی و ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو نسبت به اقایان س. م؛ و م. پ. دادگاه باتوجه به شکایت مطروحه ازناحیه شکات پرونده وگزارش ضابطان دادگستری وگواهی‌های پزشکی قانونی شکات صورتجلسه مورخ ۱۳۹۴/۷/۸ تحقیقات محلی بعمل آمد ازناحیه مرجع انتظامی و اظهارات مطلعین وگواهی گواهان تعرفه شده از ناحیه شکات پرونده ودفاعیات غیرموثر وکیل مدافع متهم آقای ع. س؛ که مقرون به ادله اثباتی محکومه پسند نبوده مآلا بزه‌های انتسابی به متهمان برای دادگاه محرز و ثابت گردیده و به استناد مواد ۱۴ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۴۱ و ۱۴۴ و ۲۹۰ بند الف و ۳۸۶ و ۳۹۳ و ۴۰۱ و ۴۴۸ و ۴۴۹ و ۴۵۰ و ۴۵۲ و ۴۶۲ و ۴۸۸ بند الف و ۴۹۲ و ۵۴۹ و ۵۵۹ و ۶۳۵ و ۶۴۱ و ۶۴۲ و ۶۴۶ و ۷۰۱ بند الف وپ و ۷۱۰ اقانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ومواد ۶۰۸ وتبصره ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ بارعایت مواد ۱۹ و ۷۲ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ متهم را درخصوص بزه ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو به تحمل یکسال حبس تعزیری درجه ۶ و درخصوص بزه فحاشی متهم را به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶ محکوم مینماید که درمرحله اجرای حکم صرفا مجازات اشد💢 شمیم عدالت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 قسط ۳۵میلیون تومانی وام مسکن یعنی مسخره کردن مردم

🔹جمهوری اسلامی نوشت:وام مسکن با اقساط ۳۵ میلیونی به معنای مسخره کردن مردم است.

🔹قسط ماهانه وام ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن حدود ۳۵ میلیون تومان می‌شود. با این وضعیت، نه فقط کارگران که حتی عمده کارمندان بخش خصوصی و دولتی با حقوق حداکثر ۹ تا ۱۵ میلیونی توان پرداخت چنین اقساطی را ندارند.

🔹از این گذشته ۹۶۰ میلیون در تهران نه پول خرید یک واحد مسکن بلکه پول رهن یک واحد در محله‌های متوسط است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 ۵ کشته و دو زخمی در حادثه رانندگی محور نهبندان- سربیشه

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی:

🔹ساعت ۸:۱۵ صبح امروز بر اثر برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۱۵ سربیشه به نهبندان ۵ نفر در دم جان باختند و دچار حریق و دو نفر مصدوم شدند.

🔹همچنین یک راننده عبوری که قصد کمک به حادثه دیدگان را داشته است، نیز مصدوم شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 آتش سوزی در شهرک صنعتی زبرخان خراسان رضوی ۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان در خراسان رضوی:

🔹آتش سوزی که یکشنبه شب در محوطه گمرک شهرک صنعتی این شهرستان در نتیجه سوختن ضایعات کارتن به وجود آمد بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

🔹ساعات اولیه شب گذشته ضایعات کارتن واقع در محوطه گمرک شهرک صنعتی خیام به دلیل نامعلومی آتش می گیرد که ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک به سرعت وارد عمل شده و با همکاری ایستگاه های آتش نشانی شهرهای خرو و نیشابور از چهار جهت آتش کنترل می شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 حرکت جنجالی گل‌ محمدی علیه مدیرعامل پرسپولیس/ آتش اختلافات شعله‌ورتر شد

🔹با نظر رضا درویش و به دلیل شکست پرسپولیس مقابل سپاهان ۱۰ درصد از قرارداد کلیه اعضای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به عنوان جریمه منظور شد تا آتش اختلافات در این باشگاه بیش از پیش شود.

🔹در پی این موضوع یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس رضا درویش مدیرعامل این باشگاه را در اینستاگرام آنفالو کرد تا عمق ناراحتی او از درویش مشخص شود.

🔹البته گل‌محمدی تنها به این کار اکتفا نکرد و حتی مشاور رسانه‌ای درویش را هم آنفالو کرد تا به این شکل ناراحتی خود را بروز داده و نشان دهد که چقدر از شرایط داخل باشگاه ناراحت است.

🔹درویش که البته چند بار مدعی شده بود صفحه‌ای در اینستاگرام ندارد حالا با گرفتن تیک آبی در این صفحه مجازی خود یک چالش جدید را تجربه می‌کند و باید دید که سرمربی پرسپولیس تا زمانی که درویش در این باشگاه مشغول به کار است حاضر می‌شود دوباره او را فالو کند یا نه!/ همشهری آنلاین

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سرنوشت عجیب بلاگری که دندان طلا داشت

  🔹در تازه ترین طرح پلیس آگاهی پایتخت، ٣٠ سارق، زورگیر و مالخر که موبایل‌قاپی می‌کردند دستگیر شدند. از جمله یک بلاگری که عکس‌ سرقت‌هایش را به اشتراک می‌گذاشت و از این طریق دنبال‌کنندهای صفحه‌اش را بیشتر و بیشتر می‌کرد.

سر وصورتش پر است از خالکوبی. سارقی که برای خودش بلاگری شده است.

🔹من و دوستم سوار بر موتورسیکلت می شدیم و در خیابان ها پرسه می زدیم. گاهی سوژه هایم را پشت چراغ قرمز انتخاب می کردم و گاهی در خیابان ها. معمولا افرادی که شیشه ماشین هایشان پایین بود. از یک لحظه غفلت آنها استفاده کرده و گوشی هایشان را می قاپیدم.

🔹از ١۶ سالگی سرقت می کنم. البته سابقه درگیری هم دارم. گوشی قاپی را هم در زندان از زندانیان دیگر یاد گرفتم و به اندازه انشگ های دستم به زندان افتاد چون حالا دیگر یک گوشی قاپ حرفه ای هستم.

🔹با پولی که از راه سرقت به دست آوردم دندان هایم را روکش طلا گذاشتم. اینکار را هم برای جلب توجه انجام دادم. من خیلی دلم می خواهد در چشم بقیه باشم و به من توجه کنند. شاید چون در دوران کودکی کمتر به من توجه شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 توضیحات رشیدی کوچی درباره رانندگی با یک خودروی لوکس؛ پس پژو ۲۰۶ چه شد؟

🔹جلال رشیدی کوچی در واکنش به حواشی انتشار یک ویدیو از او پشت فرمان یک خودروی لوکس گفت:

🔹برخی از مردم گفتند که تو ادعا کردی پژو ۲۰۶ داری، پس این سانروف چی است؟ این خودرو برای یکی از دوستان است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 شناسایی و انهدام باند جعل مدارک دانشگاهی

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا:

🔹باند ۴ نفره جعل مدارک دانشگاهی شناسایی و منهدم شدند که از مخفیگاه این باند بیش از ۲۰۰ مدرک دانشگاهی کشف شد.

🔹این باند برای هر مدرک ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان از افراد درخواست می‌کردند. برخی از افراد خارجی هم مشتری این باند بودند که مدارک ایرانی سفارش می‌دادند.

🔹افرادی که تبلیغ فروش مدارک دانشگاهی را انجام می‌دهند جرمشان معاونت در جرم است. راه تبلیغ و بازاریابی و جذب مشتری این باند فضای مجازی از جمله اینستاگرام، واتساپ و تلگرام بوده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 ماهی سفید از ۴۰۰ هزار تومان گذشت

🔸قیمت قزل آلای زنده که از به صرفه‌ترین ماهی‌های پرتقاضا محسوب می‌شود امروز در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی ۲۴۰ هزار تومان رسیده، ماهی سفید از کیلویی ۴۰۰ هزار تومان گذشته و ماهی‌های پرفروش دریای جنوب هم بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده‌اند.

🔸در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، انواع آبزیان با قیمت‌های پایین‌تری در دسترس شهروندان قرار گرفته اما آخرین نرخنامه منتشر شده سازمان میادین نشان می‌دهد از شهریور به این‌سو ماهی و میگو در این مراکز خرید بین ۸ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ است./ همشهری

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مجلس تصویب کرد: هر مسافر پرواز خارجی باید ۱۰ یورو بپردازد

نمایندگان مجلس امروز تصویب کردند:

🔸وزارت راه و شهرسازی... مجاز است... از مسافران پروازهای خارجی معادل ده (۱۰) یورو به ازای هر مسافر به نرخ ای‌تی‌اس(ets) که به صورت جداگانه در بلیت درج و از مسافرین أخذ می‌شود، دریافت و به حساب مربوط در خزانه داری کل واریز نمایند.

پروازهای با مقاصد زیارتی از این حکم مستثنی می‌باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سقف حقوق کارکنان دولت برداشته شد

🔸 با تصویب مجلس سقف افزایش حقوق برای کارکنان وزارتخانه و موسسات دولتی برداشته شد

  عنابستانی نماینده مخالف:

🔸 این بند سقف افزایش حقوق را بر می‌دارد و معنی آن پرداخت حقوق نجومی است.

 قادری نماینده موافق:

🔸 چه دلیلی دارد ما برای یک کارگر شرکت نفت که در مناطق عملیاتی بر روی سکو کار می‌کند یک سقف معین تعیین کنیم یا به یک نیروی آتش نشانی و شهرداری برای پرداخت حقوق‌اش سقف در نظر بگیریم؟

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مسیریاب ویز رفع فیلتر نمی‌شود

🔸پیگیری‌های دیجیاتو از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه نشان داد که تصمیم جدیدی در خصوص رفع فیلتر مسیریاب ویز اتخاذ نشده است. این منبع آگاه افزود «به‌روزرسانی مختصری بوده و در ساعات آینده این اشکال حل می‌شود.» در نتیجه می‌توان با اطمینان گفت که مسیریاب ویز به‌زودی دوباره از دسترس کاربران ایرانی خارج خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 پیش‌بینی بارش برف در جاده چالوس

🔸رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف به ویژه در جاده کرج - چالوس اعلام کرد که مسافران قبل از سفر از وضعیت راه‌های این استان مطلع شوند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مقایسه سن بازنشستگی در ایران با سایر کشورها بر اساس اطلاعات سایت جهانی visual capitalist

🔹 فرانسه ۶۴ سال

🔹هند ۶۷سال

 🔹ژاپن ۶۸ سال

🔹کره جنوبی ۶۶ سال

🔹اندونزی ۶۹

🔹اين در حالی است که براساس برنامه هفتم توسعه قرار است حداکثر سن بازنشستگی در ایران به ۶۲ سال برسد اما همچنان با وجود افزايش سن، ایران یکی از کشورهایی است که کمترین میزان سن برای بازنشستگی را در جهان دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سیل راه ارتباطی ۳۹ روستای معمولان را مسدود کرد/۷ خودرو در محاصره سیلاب ‌

سرپرست فرمانداری معمولان:

🔹‌پل موقت مونه بن لار به‌دلیل شدت بارش‌ها به زیر آب رفته‌ ‌و راه ارتباطی هزار و ۱۰۰ نفر نیز به‌طور موقت مسدود شده‌ است.

🔹راه ارتباطی چولهول به‌دلیل شدت بارندگی و وجود آب‌های سطحی در منطقه در آغل‌بگیر مسدود شده‌است.

🔹هفت خودرو در کیلومتر سه جاده چولهول در محاصره سیلاب قرار دارد، اکیپ‌های راهداری و هلال‌احمر در راه اعزام به این منطقه و امدادرسانی به خودروهای گرفتارشده در سیلاب هستند.

🔹راه ارتباطی ۳۸ روستای میان‌کوه شرقی با مسدودشدن محور چولهول مسدود شده‌است و راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 زنان متاهل ایرانی در استفاده از لوازم پیشگیری از بارداری در دنیا هفتم اند

🔸با توجه به سیاست هایی که در طی سال های اخیر در زمینه محدودیت پیشگیری از بارداری اجرا شده است به وضوح نشان می دهد که این سیاست ها موفق نبوده و طبق نظر کارشناسان باید به سایر مسائل مانند فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 توضیحات رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در خصوص تصادف خودروی شوتی با سرویس مدرسه

🔸 صبح امروز یک خودروی شوتی در محور سربیشه - نهبندان با یک خودروی سرویس مدرسه برخورد کرد که در این حادثه ۵ نفر جان خود را از دست دادند. ۲ نفر از فوتی‌ها دانش‌آموز بودند و ۲ دانش‌آموز دیگر نیز در این حادثه مصدوم شدند.

🔸 تردد خودروهای سوخت‌کش موسوم به شوتی با سرعت‌های بالا در جاده‌های خراسان جنوبی به معضل نگران‌کننده تبدیل شده و آمار تصادفات و قربانیان جاده‌ای را در این استان افزایش داده است./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سقوط مرگبار شهروند بابلی و شهرداری که شکاف پل را ندید

🔸 رئیس شورای شهر بابل با اشاره به سقوط مرگبار شهروند بابلی در پی سقوط از پل موزیرج گفت سهل‌انگاری در بازدید از پل و نبود ایمنی کافی موجب سقوط یک خانم از شکاف بین دو مسیر رفت و برگشت این پل به داخل رودخانه بابل‌رود شد، درحالی‌که مشابه چنین اتفاقی قبلا رخ داده بود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 حذف نام دختر افشاریان از لیست داوران

⚽️ خداداد افشاریان که به واسطه حضور بستگانش در داوری مورد انتقاد قرار داشت چندی پیش نام دخترش را هم برای حضور در کلاس داوری رد کرده بود.

⚽️ ‌هم اکنون پسر، داماد و «برادر زن برادرِ» خداداد افشاریان در چند وقت در بخش داوری فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند.

⚽️ چندی پیش راحیل افشاریان نیز در کلاس داوری شرکت کرد آن هم بدون اینکه سابقه و رزومه خاصی در داوری داشته باشد.

⚽️ پس از انتشار این خبر در خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال موضوع را پیگیری و دستور کنار گذاشتن دختر افشاریان را صادر کرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 شنگن عربی در راه است

🔸۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با طرح صدور ویزای مشترک گردشگری از سال آینده موافقت کرده‌اند.

🔸گردشگران با دریافت ویزا از یکی از این کشورها، میتوانند از ۵کشور دیگر هم دیدن کنند.

🔸این ویزای مشترک شامل 6 کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات و عمان میشود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 رونمایی از سمند شاسی‌ بلند ایران‌خودرو!

🔹به گزارش عصر ایران، با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از شرکت ایران خودرو، این شرکت قصد دارد سمند شاسی بلند خود را با نام گنو تولید کند و طراحی این SUV در ایران خودرو در دست اقدام است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مرگ تلخ ۲ کودک در کیش / نیهان و دلبان در خواب تسلیم مرگ شدند

🔹دو کودک اهل کیش به علت استنشاق گاز برنج فوت شدند.

🔹نیهان و دلبان ابراهیمی تنها فرزندان دکتر علی ابراهیمی خانواده به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق قرص برنج در خواب جان باختند.

🔹این خانواده ۴ نفره ساکن کیش بودند، که در ابتدا در بیمارستان تصور میشد این دو کودک قرص برنج خورده‌اند اما با بررسی معده مشخص شد علت مرگ مسمومیت با استنشاق ناشی از گاز برنج بوده است.

🔹در اتاقی که این دو کودک خواب بودند قرص برنج نگهداری می‌شد که همچنان دلیل نگهداری قرص برنج مشخص نیست.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مدیرکل مدیریت بحران مازندران هشدار داد/ بارش برف و وزش باد شدید در راه مازندران

⚠️ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به ناپایداری وضعیت جوی استان طی امشب و فردا هشدار داد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 عامل آمار عجیب هپاتیت در یک شهر کشور

🔸رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا: آمار بروز هپاتیت ب در شهرستان دنا ۱۳ در صد هزار نفر می‌باشد و همین آمار در استان ۹/۶ در صد هزار نفر می‌باشد و در کشور ۵/۹ در صد هزار نفر جمعیت می‌باشد که این آمار نشان دهنده بروز بالای هپاتیت در شهرستان دناست.

🔸با توجه به بررسی‌های به عمل آمده دندانپزشکی‌های سیاری که در روستاها کار می‌کنند عامل بالا رفتن آمار هپاتیت هستند چرا که این دندانپزشکان از وسایل غیر استریل استفاده می‌کنند که این افراد شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 تذکر جمعی از نمایندگان مجلس در زمینه اعمال محدودیت‌های رمز ارزی

🔹ظرفیت‌های داخلی را با تصمیمات غیرکارشناسی تضعیف نکنیم

🔶 تعداد‌ی از نمایندگان مجلس نسبت به ایجاد محدودیت‌های غیرکارشناسی علیه کاربران و کسب و کارهای فعال رمز ارزها در کشور انتقاد کردند و نسب به عواقب تصمیمات غیر اصولی در این زمینه هشدار دادند. 

🔻 حسین نوش آبادی: بانک مرکزی در زمینه رمز ارزها برای کشور هزینه‌تراشی نکند

▫️عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه گفت: «نگاه محدودیت‌زا در زمینه رمز ارزها عواقب و آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کشور دارد و بانک مرکزی نمی‌تواند به مسائل قانونی این حوزه ورود کند. نباید اشتباهات غیر قابل جبران دیگران روی دست نظام هزینه بگذارد.»

🔻 محمدرضا پورابراهیمی: نگاه محدودسازی اشتباه است

▫️ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه باید از ظرفیت رمزارزها برای نظام اقتصادی استفاده کرد، از نگاه بانک‌ مرکزی به حوزه رمز ارزها انتقاد کرد: «این اشتباه بانک‌مرکزی است که بخواهد مسیری را در ره‌نگاشت رمز ارزها تعریف کند که موضوع رمزارزها را از اساس نفی کند.»

🔻رحیم زارع: نباید ظرفیت رمزارزها را با تصمیمات اشتباه از بین برد

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس نیز در این رابطه گفت:« ظرفیت‌های استثنایی حوزه رمز ارز را با یک سری تصمیمات غیر اصولی نباید از بین برد؛ چنین اقداماتی در آینده موجب خروج سرمایه‌های مالی و دانش‌افزار از کشور خواهد شد که کسب و کارهای فناورانه داخلی را تضعیف می‌کند، کنترل را از دست ما خارج می‌کند و امنیت داده‌ها و دارایی‌های مردم نیز به خطر خواهد افتاد.»

 🔻مصطفی طاهری: ایجاد محدودیت، خودزنی ناشیانه است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: «مساله حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران این است که ما به دلایل متعدد در شرایط جنگ اقتصادی هستیم؛ در این جنگ دشمن و رقبا در منطقه پایگاه‌های اقتصادی خود را تقویت می‌کنند و از همه ابزارهای زیرساختی، سرمایه‌ها، دانش و فناوری هم استفاده می‌کنند. نگاه‌های سلبی و ایجاد محدودیت‌ها بر علیه کاربران رمز ارزها در این شرایط، نوعی خود زنی ناشیانه است.»

🔹گزارش‌ها نشان می‌دهد کاربران علاقمند رمز ارزها از مرز ۱۵ میلیون نفر عبور کرده است؛ اما با وجود داغ بودن این بازار در کشور نسبت به میانگین جهانی، هنوز هیچ قانون مدونی برای این دسته از فعالیت‌ها تدوین نشده است.

🔹همه این‌ها در حالیست که لایحه رمزارز که در دولت تهیه شده ماه‌هاست در معاونت حقوقی دولت خاک می‌خورد و نمایندگان مجلس از بلاتکلیفی این حوزه شکایت می‌کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 توقیف خودروی هنجارشکن در ساری

🔹 فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف خودرویی که با ایجاد حرکات نمایشی و جنون آمیز موجب رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود خبر داد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، درد شما را کاهش می‌دهد

رسانه CNN نوشت:

🔹شکی نیست که موسیقی می تواند روح بسیاری از افراد را تسکین دهد و همینطور ثابت شده است که می تواند آرام بخش موقت دردهای جسمی نیز باشد.

🔹بر اساس مطالعه جدیدی که منتشر شده، گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه می تواند درک افراد از درد را کاهش دهد. و موثرترین مسکن‌ها آهنگ‌های غمگینی هستند که تجربیات تلخ و شیرین و احساسی را برای فرد شرح می‌دهند.

🔹در این مطالعه از ۶۳ جوان استفاده شد و محققان در سه نوبت یک جسم داغ را روی ساعد سمت چپ شرکت‌کنندگان چسباندند. یکبار زمانی که آهنگ مورد علاقه آن ها پخش می شد، یکبار زمانی که سکوت حکمفرما بود و سوم زمانی که موسیقی مورد علاقه آن ها با یک موسیقی ناآشنای دیگر ترکیب می شد و سروصدای عجیبی می ساخت.

🔹زمانی که تجربیات افراد رتبه بندی شد، احساس درد در زمان شنیدن موسیقی مورد علاقه کمتر بود اما در زمان سکوت و در زمان در آمیخته شدن موزیک ها میزان درد یکسان بود. که نشان می داد صرفاً پخش هر صدایی نمی تواند حواس پرتی برای کاهش درد به همراه داشته باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 تلگرام دوباره در صدر اپ استور آمریکا قرار گرفت

🔹تلگرام در بین شبکه‌های اجتماعی مقام اول را در اپ استور آمریکایی کسب کرد و توانست فیسبوک، واتساپ، تردز، توییتر، سیگنال و دیسکورد را پشت سر بگذارد.

در رتبه‌بندی کلی نیز تلگرام در بین ۲۰ رقبای مهم خود قرار دارد و پس از اپلیکیشن TikTok در رتبه دوم قرار دارد.

🔹گزارش Statista نشان می‌دهد که سال گذشته ایالات متحده چهارمین بازار با رشد سریع تلگرام از نظر رشد مخاطب پس از هند، روسیه و اندونزی شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :