آخرین عناوین

دوشنبه 29 آبان 1402-9:32 کد خبر:128557

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تاکید کرد:

سیلاب با هیچ کسی تعارف ندارد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: سیلاب با هیچ فردی تعارف ندارد، وقتی اعلام می‌کنیم افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، هشدارها را جدی بگیرند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی با تاکید بر اینکه زمانی که هشدار نارنجی صادر شد، سیلاب با هیچ فردی تعارف ندارد، اظهار کرد: طی دوشنبه ‌شب و روز سه‌ شنبه هم هشدار نارنجی صادر شده است، وقتی اعلام می‌کنیم افراد از اتراق و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند به این دلیل که بارش‌ها حالت تند و سیل آسا به خود گرفته است و باید به هشدارها توجه شود.

براساس این گزارش، مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان ، گفت: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته در پنج شهرستانی که با مشکل سیل مواجه بودیم، رفع شرایط اضطراری شده است.

وی به وقوع سیل در شهرستان‌های نور، بهشهر، بابل، سوادکوه و سوادکوه شمالی اشاره کرد و افزود: به‌واسطه بخشی از اقدامات شاهد خسارت جدی‌تری نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه شاهد حجم بالای بارندگی در استان بودیم، تصریح کرد: دبی رودخانه بابل‌رود به ۱۹۰ مترمکعب در ثانیه و رودخانه تالار به ۱۲۷ مترمکعب  در ثانیه رسیده بود که عدد بزرگی است و موجب طغیان رودخانه‌ها شد.

محمدی با بیان اینکه دبی رودخانه حاجی ماهرود نور به ۵۰ مترمکعب در ثانیه رسید که البته گنجایش رودخانه نبود، اظهار کرد: موضوع مهم اینکه خودروهایی که در این رودخانه درگیر سیلاب شده بوده، این حادثه در دهانه پل رخ داد.

وی تصریح کرد: در این حادثه دو نفر یک مادر و پسر که از اهالی بومی منطقه و با خودروی پیکان در مسیر رودخانه بودند جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: البته در این حادثه ۴ خودروی دیگر که درگیر سیل شدند، نجات پیدا کردند.

وی با طرح این سؤال که رژیم بارش ما تغییر پیدا کرده و این موضوع برای مردم ملموس است، تصریح کرد: بارش‌ها از حالت ملایم به حالت سیل‌آسا تغییر پیدا کردند که باتوجه به حجم بارش‌ها احتمال بروز حادثه وجود دارد و لازم است مردم هشدارها را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: موضوع مهم دیگر اینکه احداث هر سازه‌ای روی رودخانه توصیه نمی‌‌شود که این هم به نوعی آسیب محسوب می‌شود و می‌تواند خسارت به بار بیاورد.

وی یادآور شد: مخاطره مهمی که مازندران را تهدید می‌کند بحث سیل است که با آن مواجه هستیم.

به گزارش خزرتیترخبر، محمدی به تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌های مازندران اشاره کرد و گفت: رودخانه، خانه رود است و  بستر خود را پیدا می‌کند و مردم باید به این مهم توجه کنند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :