آخرین عناوین

يکشنبه 28 آبان 1402-11:1 کد خبر:128536

مدير كل پزشكي قانوني مازندران اعلام کرد:

افزایش ۲ درصدی مرگ و ۵ درصدی مصدومیت در حوادث رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:در هفت ماه نخست امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر،علی عباسی اظهار داشت: در هفت ماه نخست امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است که بر اساس آمارها، 305 نفر از تلفات تصادفات هفت ماهه امسال، مردان و مابقی نیز زنان هستند.

براساس این گزارش، وی افزود: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با 54 ، بابل با 45، ساری با 39  و کمترین آن شهرستان عباس آباد با 5 فوتی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به افزایش کشته شدگان در همه محورها تصریح کرد: از 379 کشته تصادفات هفت ماهه امسال، 271نفر در حوادث برون‌شهری و راه روستایی و 108 نفر در حوادث درون‌شهری با افزایش 4درصدی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 8هزار و 594 نفر طی هفت ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

عباسی رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه ‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالا دانست و بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی و با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند./پزشکی قانونی مازندارن

 🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :