آخرین عناوین

چهارشنبه 24 آبان 1402-16:56 کد خبر:128479

مدیر کل هواشناسی مازندران هشدار داد:

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران/هوای مازندران بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: مسافران دقت کنند و توصیه می‌شود از اسکان درکنار رودخانه‏ پرهیز کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمدرضا رضوی اظهار داشت: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج فعالیت جدید بارشی را در استان شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: سامانه بارشی از عصرجمعه 26 آبان تا صبح شنبه 27  آبان مستقر می‌شود، شاهد  بارندگی گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد نسبتاً شدید موقتی  و کاهش دما و احتمال تگرگ در مازندران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامانه به ویژه در مناطق جلگه ای تا میان بند نواحی مرکزی و شرقی استان مستقر می‌شود گفت: آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، همراه با کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: در تردد جاده مسافران دقت کنند و توصیه می‌شود از اسکان درکنار رودخانه‏ پرهیز کنند، پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‏ های کم مقاوم به عموم مردم توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران هم گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی،آسمان استان پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: روز جمعه هوا صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر از سمت غرب استان ابری بتدریج با رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش پراکنده برف پیش بینی شد، از روز شنبه هوا صاف تا نیمه ابری و برای یکشنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما واز اواخر وقت دوشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی همراه با رگبار باران و وزش باد همراه است./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :