آخرین عناوین

شنبه 29 مهر 1402-8:54 کد خبر:128015

نامه سرگشاده روحانی سوادکوهی به استاندار مازندارن :

آقای استاندار ؛ شآن مردم سوادکوه این نیست!!!

آقای استاندار چرا با شعور مردم منطقه بازی می کنید، چطور می شود افرادی بازنشسته و بدون کارایی در نهادهای مهم استان نظیر استانداری و سایر ادارات کل مناصب مهم را اشغال کرده اند؟


به گزارش خزرتیترخبر، ریاست حوزه علمیه حضرت آیت الله صالحی در جریان سفر اخیر استاندار مازندران به سوادکوه ، در نامه ای سرگشاده به حسینی پور خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد .

براساس این گزارش، در بخش هایی از نامه حجت الاسلام سید جلال صالحی آمده است :

شهرستان سوادکوه شانزدهمین مقصد سفر نماینده عالی دولت در مازندران و سایر مدیران استان بود که با هدف بررسی موانع و مشکلات توسعه این شهرستان و تلاش در جهت رفع این موانع برگزار شد.

به بهانه این سفر نماینده عالی دولت و اظهاراتی که در این سفر از سوی ایشان مطرح شد لازم می دانم نکاتی را به صمع و نظر مدیریت ارشد استان برسانم.

آقای استاندار ! امروز دنیای مدرن ، چنین پیشنهادات منسوخ شده و پر از خسارت را بر نمی‌تابد ، جنگل و عرصه های منابع طبیعی حق همه مردم است، اینکه چند روستا تشکیل تعاونی بدهند و شما به منابع طبیعی بگویید در عمق جنگل و بالادست به روستاییان عرصه را واگذار کند، پیشنهادی کاملا غیر کارشناسی است.

منطقی تر بود که به جای این پیشنهاد غیر معقول، در مناطق پایین دست و نزدیک به مسیر جاده های ترانزیتی، زمین به این روستاییان برای سکونت و احداث دامداری صنعتی اهدا کنید، دامداری‌های کوچک آن هم در وسط جنگل به صورت باز و سنتی جز خسارت، دست اندازی به طبیعت، قطع درختان و تصرف عدوانی منابع طبیعی نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

جناب آقای استاندار: سوادکوه کهن دارای جوانانی تحصیل کرده با استعداد و با پتانسیل و توانایی بالا است که باید از این ظرفیت عظیم جوانی همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند در عرصه‌ های مدیریتی کشور به کار گرفته شوند، نه این که این ظرفیت عظیم در عرصه‌ های غیر مدیریتی هدر رود.

چرا با شعور مردم نجیب منطقه بازی می کنید، چطور می شود افرادی بازنشسته و بدون کارایی و حتی افرادی بدون جایگاه استخدامی امروز در نهادهای مهم استان نظیر استانداری و سایر ادارات کل مناصب مهم را اشغال کرده اند؟ آیا این انتصابات با اصل عدالت و برابری که دولت محترم شعار آن را می دهد در تضاد نیست ؟ آیا این عملکرد در انتصابات با شعار خود جنابعالی تضاد ندارد !؟

جناب استاندار: در سفر دوره ای خود به سوادکوه بیان داشتید که سوادکوه محروم است و دولت سیزدهم خدمات بزرگی برای سوادکوه انجام داده است، امروز افکار عمومی از شما می پرسند به عنوان نماینده عالی دولت در استان چند نمونه از آن کارهای بزرگی که فرمودید را برای مردم بازگو بفرمایید تا مردم در محافل عمومی و خصوصی بیان نکنند دولت سیزدهم نیز همانند دولت گذشته تنها به وعده های توخالی و شعار بسنده کرده و فقط مشغول همان کارهای جاری و عادی دولت‌های گذشته است!

آقای استاندار؛ سوادکوه قطب گردشگردی است، از جنابعالی و مدیران این حوزه می پرسم تاکنون چه اقدام مهمی برای توسعه و رونق گردشگری در این منطقه انجام داده اید؟ پس کجاست آن همه شعارهای دهن پرکن و خوش آب و رنگ شما و مدیرانتان؟ اگر شما واقعا نگاه گردشگری به منطقه دارید ، سوال میکنم از شما ، به عنوان مثال مدیر دام و طیور حضرتعالی باید از منطقه نمونه و بینظیر ورسک بازدید کند به نمایندگی از شما !؟

برادر حسینی پور؛ بیمارستان شهدا زیراب تنها بیمارستان این منطقه است که در میانه یک جاده ترانزیتی و پُر تردد قرار گرفته است اما دریغ از امکانات لازم در این مرکز.

چرا نباید از این بستر آماده درمانی در جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم منطقه و همچنین مسافرانی که در این مسیر عبور می کنند بهره گرفته شود؟

آقای استاندار؛ سوادکوه با دارا بودن روستاهای بسیار، از جاده مناسبی برخوردار نیست و متاسفانه این جاده ها از داشتن حداقل یک آسفالت مناسب نیز محروم هستند، آیا داشتن راه آسفالته مناسب حق مردم این منطقه نیست؟ آیا می دانید مردم مناطق روستایی و کوهستانی منطقه در فصل زمستان با چه مشکلات و مشقتی در تردد روبرو هستند و خاطرات جانی مردم این مناطق را تهدید می کند؟

جناب استاندار: شما رو دعوت میکنم به بیان شیوا و زیبای مقام معظم رهبری که فرمودند دست از کارهای نمایشی بردارید و شما رو دعوت میکنم به بیان امیر کلام امیرالمومنین علی علیه السلام، اگر نخوانید بخوانید و اگر خواندید یک بار دیگر هم نهج البلاغه آن حضرت را بخوانید و سرلوحه کار خودتان قرار دهید و اگر عمل به قرآن و نهج البلاغه کنید در تمام کارهایتان موفق و در دنیا و آخرت هم سربلند هستید.

جناب آقای استاندار؛ قرار بر این شد نمایندگان، درمانگر آلام و دردهای مردم باشند نه این که خود امروز به بزرگترین درد و مشکل مردم تبدیل شوند و تنها در عزل و نصب مدیران نقشی پررنگ داشته باشند آن برای انتخابات آینده.

مردم مظلوم سوادکوه هم گویا نماینده ای در خانه ملت ندارند تا از حقوق ابتدایی آنها دفاع کنند و در نبود چنین نمایندگانی که تنها در زمان انتخابات شاهد حرکت‌های نماشی آنها هستیم، انتظار از دولت مردمی دو چندان است‌./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :