آخرین عناوین

يکشنبه 23 مهر 1402-16:1 کد خبر:127935

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هشدار رگبارهای پاییزی برای ارتفاعات مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، گفت: این سامانه دوشنبه شب ارتفاعات نیمه غربی و روز سه شنبه ارتفاعات نیمه شرقی را دربرمی‌گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران گفت: با عبور امواج در تراز میانی جو ازعصر دوشنبه ۲۴ تا اواخر وقت سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری در آسمان مازندران هستیم.

براساس این گزارش، وی افزود: بارش باران گاهی رگباری با وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعد و برق پراکنده، کاهش دما، در مناطق سردسیر کوهستانی بالای ۳ هزارمتر بارش برف همراهی دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: این سامانه دوشنبه شب ارتفاعات نیمه غربی و روز سه شنبه ارتفاعات نیمه شرقی را دربرمی‌گیرد.

رضوی با هشدار جاری شدن روان‌آب در برخی مناطق مازندران، خاطرنشان کرد: کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و اختلال در ترددهای جاده‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی در پایان بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات ، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه با کاهش ابر و روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در استان خواهیم بود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :