آخرین عناوین

يکشنبه 16 مهر 1402-11:57 کد خبر:127817

قابل توجه استاندار مازندران:

بازهم انتقاد از محیط زیست استان!!

فرماندار نوشهر گفت: دیر جواب دادن محیط زیست به استعلامات باعث شده است بسیاری از پروژه‌ها وضعیت مناسبی نداشته باشند.


به گزارش خزرتیترخبر، رستم زرودی در آئین تکریم و معارفه بخشدار کجور با اشاره به ظرفیت‌ها و در کنار آن مشکلات زیادی که در بخش کجور وجود دارد، اظهار کرد: روشن شدن مشعل گاز در همه روستاهای بخش کجور یکی از اولویت‌های این بخش است.

براساس این گزارش، فرماندار نوشهر رسیدگی به وضعیت آب، زباله، گاز و رسیدگی به وضعیت کشاورزی بخش کجور را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: دیر جواب دادن محیط زیست به استعلامات باعث شده است بسیاری از پروژه‌ها وضعیت مناسبی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه البرز مرکزی برای انجام پروژه‌ها و دریافت مجوز در نوشهر به نوعی دردسر شده است، یادآور شد: ۵ هزار ثبت ‌نامی برای مسکن مهر در بخش کجور داریم اما همچنان منتظر جواب استعلام محیط زیست هستیم.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه دولت سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای گازرسانی به منطقه کجور اعتبار گذاشته بود،افزود: با توجه به دغدغه‌ای که برای اتمام گازرسانی به بخش وجود دارد،امید است تا پایان  سال ۱۴۰۳ همه روستاهای منطقه گازدار شوند.

زرودی به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تجمیع و توسعه آب اسپی او و چشمه گردوک ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که در حال اجرا است.

وی آب شرب را از دیگر اولویت‌های منطقه کجور برشمرد و گفت: مجمتع آبرسانی شهدای اویل که ۹ روستا را شامل می‌شود همچنان درگیر مجوزهای زیست محیطی است و با از دست دادن هوای گرم و مناسب و با شروع فصل بارندگی عملا فرصت اقدامات عمرانی گذشته است.

فرماندار نوشهر ادامه داد: با وجود اینکه از دهیاران بخش کجور و مرکزی خواسته شد فرم خرید خودرو حمل زباله به قیمت دولتی را کامل پر کنند اما تنها روستای تازه آباد نوشهر تکمیل کرده است.

زرودی خاطر نشان کرد: این خودروهای نیسان جهت حمل زباله به قیمت دولتی است و به صورت قسطی در اختیار دهیاران و شوراها قرار می‌گیرد.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زباله در بخش کجور بیان کرد: زباله در این منطقه اذیت می‌کند و نداشتن محل دپوی مناسب و فرسودگی خودروهای حمل زباله از عمده‌ترین مشکلات است.

وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت راه‌های برخی روستاهای منطقه کجور گفت: برخی روستاها نیازمند روکش آسفالت هستند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه بعد از یک سال پیگیری و فشار بالاخره کندوسر، منجیر، نیرس و بسطام و کدیر آسفالت شد،افزود: در صورتی که روستایی اعلام آمادگی کند می‌توان به صورت مشارکتی قیر و آسفالت در اختیار روستا قرار داد.

زرودی درادامه با اشاره به اینکه کشاورزی بخش کجور شامل دو بخش غربی با درختان سیاه ریشه و بخش شرقی با گندم و جو،ابراز کرد: باغات سیاه ریشه باید تقویت شود و  امسال برای کمک به بخش کشاورزی، هفت میلیارد تومان جهت بهبود سردهنه ها و راه‌های بین مزارع یافت.

زرودی تاکید کرد: ساخت‌ وساز که نمی‌توان در زمین‌های کشاورزی انجام داد حداقل این وضعیت ساماندهی شود.

وی با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرک صنعتی و دامپروری کجور گفت: درتلاش هستم تا این شهرک فتح شود و وارد چرخه شود.

زرودی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: باید اختلافات را کنار گذاشت و بیش از همه وقت به موضوع مهم انتخابات پیش رو مجلس پرداخت زیرا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این انتخابات بسیار مهم است و مشارکت و سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خزرتیترخبر، در این مراسم جواد عارفی نیا عضو شورای بخش کجور و کارمند شرکت توزیع برق غرب مازندران به عنوان بخشدار جدید کجور معارفه شد./ایسنا

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سه شنبه 2 آبان 1402-7:45


    آیا صدای طبیعت و محیط زیست را می شنوید ؟؟
    مدیر کلی که نیست
    معاونین فاسد همه کار اند و ....

    • شنبه 22 مهر 1402-10:33


      محیطزیست تعطیل ....
      تورا خدا یه کار کنید
      یکی را اوردید که هیچی نمی داند هیچی
      دور وبر هم تعطیل