آخرین عناوین

يکشنبه 26 شهريور 1402-7:35 کد خبر:126461

آغازکشتی آزاد قهرمانی جهان:

کولاک مازندرانی‌ها در صربستان و صعود هر سه کشتی گیر به فینال

سه کشتی گیر مازندرانی با برتری مقتدرانه برابر حریفان خود به دیدار پایانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان راه پیدا کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، در آغاز مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، امیرمحمد یزدانی، ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان مقابل رمضان رمضانف از بلغارستان قرار گرفت و موفق شد حریفش را ۱۲ بر ۲ از پیش رو بردارد.

براساس این گزارش،امیرمحمد یزدانی با این برد راهی فینال شد و امشب برای کسب عنوان قهرمانی مبارزه خواهد کرد.

این کشتی‌گیر کشورمان در دور مقدماتی برابر پاتریک اولنزین از لهستان با نتیجه ۱۱ بر یک پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

او سپس توانست خانیف از آذربایجان را با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب کند، در مرحله یک چهارم نهایی نیز قاطعانه ۱۰ بر صفر ارنازار آکماتالیف دارنده نقره و برنز جهان از قرقیزستان را شکست داد.

امیرحسین زارع ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان نیز در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف طا‌ها آکگل از ترکیه رفت و موفق شد حریف نامدار خود را ۴ بر صفر از پیش رو بردارد.

ملی پوش کشتی ایران پس از استراحت در دور اول برابر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد. او در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد نماینده پورتوریکو را هم با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد و در یک چهارم نهایی نماینده مجارستان را با نتیجه ۱۱ بر ۴ شکست داد.

این در حالی است که در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ (اخطار ۳۰ ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، این نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر دیروز حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی ایران به مصاف شاپیف از ازبکستان رفت و به پیروزی رسید.

حسن یزدانی با این برد راهی فینال شد و باید به مصاف دیوید تیلور آمریکایی و رقیب اصلی خود برود. کاپیتان تیم ملی با صعود به فینال سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم کسب کرد.

این کشتی گیر در دور مقدماتی استراحت داشت و در دور دوم برابر لاورنس، کشتی‌گیر استرالیا با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی به پیروزی رسید، سپس موفق شد با نتیجه ۱۱ بر صفر اردن بات از مغولستان را از پیش رو بردارد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز ناظم مایلز امینه از سن مارینو دارنده مدال برنز المپیک توکیو را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد.

به گزارش خزرتیترخبر، مسابقات فینال امروز برگزار خواهد شد./صدا و سیمای مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :