آخرین عناوین

شنبه 25 شهريور 1402-21:18 کد خبر:126458

مسئول حیات‌ وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

تلف شدن چهاردهمین لاشه فک خزر در ساحل فریدونکنار

مسئول حیات‌ وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: شمار لاشه‌های شناسایی شده فک‌های خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید.


به گزارش خزرتیترخبر، کوروس ربیعی درباره آخرین وضعیت تلف شدن فک‌های خزری در مازندران، اظهار کرد: شمار لاشه‌های شناسایی شده فک‌های خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید.

براساس این گزارش، مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: چهار قلاده فک خزری در ساحل جویبار، چهار قلاده در ساحل بابلسر، دو قلاده در محمودآباد، یک قلاده در رامسر، یک قلاده در تنکابن و یک قلاده در ساری و یک مورد هم در ساحل فریدونکنار شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل اردیبهشت ماه امسال شاهد مشاهده لاشه فک‌های خزری در طول نوار ساحلی استان هستیم، افزود: نمونه برداری از این فک‌ها انجام و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد.

ربیعی با اعلام اینکه دلیل تلف شدن فک‌ها بیماری آنفلوآنزا باشد، منتفی است، اظهار کرد: بررسی در ارتباط با اینکه دلیل تلف شدن فک‌ها مسمومیت، بیماری، برخورد با قایق و همچنین گرفتار شدن در تورهای صیادی و سایر در حال انجام است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، ۳۰ قلاده  و در سال ۱۴۰۱ هم ۲۰ قلاده فک خزری در طول نوار ساحلی استان مشاهده شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، گفتنی است فک خزری تنها پستاندار دریای خزر و گونه‌ای در معرض خطر است که به ‌دلیل قرار گرفتن در راس هرم غذایی و پراکنش آن در کل زیستگاه، به عنوان شاخص دریای خزر محسوب می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :