آخرین عناوین

شنبه 25 شهريور 1402-13:40 کد خبر:126454

انتقاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مراکز دپوی زباله محلی برای ارتزاق سگ‌های ولگرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مراکز دپوی زباله به محلی برای ارتزاق سگ‌های ولگرد تبدیل شده که همین موضوع موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس علی‌پور درباره نگرانی شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد در شهرهای استان با اشاره به افزایش حضور سگ‌های ولگرد و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی برای گرفتن خدمات در این بخش اظهار کرد: با افزایش پدیده سگ‌های ولگرد و حمله‌های آنها به مردم نیاز به واکسیناسیون افراد در استان روز به روز بیشتر می‌شود، هر چند موردی از ابتلا به بیماری هاری نداشتیم ولی آثار روانی و روحی این امر به قوت خود باقی است.

براساس این گزارش، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مراکز دپوی زباله در استان هم دارای حفاظ خاصی هم نیستند و مرکز ارتزاق سگ‌های ولگرد تبدیل شدند همین موضوع موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و انتقال سگ‌های ولگرد به مراکز نگهداری برعهده شهرداری‌ها است، تصریح کرد: بعد از انتقال به مراکز نگهداری باید با کمک دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون و بحث عقیم‌سازی و قلاده‌گذاری اقدام شود ولی این مهم انجام نمی‌‌شود.

علی‌‌پور خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد جولان سگ‌های ولگرد در سطح استان هستیم که بحث قلاده‌گذاری، نگهداری سگ‌ها در مراکز و عقیم‌سازی انجام نمی‌شود و تمام اقدامات در بحث واکسن و سرم است.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با نگرانی از روند صعودی وضعیت گزش از سگ، گفت: باتوجه به هزینه‌های بالا مقابله با بحث سگ‌های ولگرد لازم است این مسائل بیشتر مورد توجه قرار گیرد./علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :