آخرین عناوین

چهارشنبه 22 شهريور 1402-12:27 کد خبر:126401

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد:

گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: گروه‌های پرخطر از اواسط شهریورماه به بعد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.


به گزارش خزرتیترخبر،عباس علی‌پور با اشاره به اینکه شاهد شیوع سرماخوردگی ‌و کرونا طی دو هفته اخیر بودیم، اظهار کرد: بیشتر زائران اربعین علامت‌دار هستند که درصد بالایی تست کووید آنها مثبت و درصدی هم تست آنفلوآنزایشان مثبت بوده است.

براساس این گزارش، وی افزود: تعداد زیادی از زائران به بیماری‌های تنفسی مبتلا شدند که می‌توانند ویروس را به ‌راحتی به دیگران منتقل کنند و تعدادی هم با مشکلات گوارشی وارد کشور شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: توصیه ما این است افرادی که علامت‌دار هستند این است از ماسک استفاده کنند تا از گسترش ویروس به سایر افراد جلوگیری کنند.

علی‌پور اضافه کرد: افراد سالمند و بیماری زمینه‌ای هم باید دور از این افراد مشکوک باشند و افرادی که علامت‌دار نیستند چند روزی مراعات کنند و درصورت بروز علائم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: گروه های پرخطر از اواسط شهریورماه به بعد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر اینکه افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای  می‌توانند دز یادآور کووید دریافت کنند.

علی‌پور ادامه داد: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، حتما از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی بیان کرد: افرادی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند.

علی‌پور با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی برگشت زائران اربعین و مسافران، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روند مبتلایان به بیماری کرونا و آنفلوانزا، افراد  خدمات تشخیصی و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:همچنین بهترین زمان تزریق آنفلوانزا تا اوایل مهر ماه  است که توصیه می‌کنیم افراد با سن بالا حتما واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند./علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :