آخرین عناوین

سه شنبه 21 شهريور 1402-16:58 کد خبر:126385

وزیر کشور در سفر به مازندران مطرح کرد:

موافق توسعه صنعتی مازندرانیم/اعلام نتایج پیش‌ثبت‌نام انتخابات بعداز نظر مراجع/نگران بیکاری جوانانیم

وزیر کشور گفت: صنعت سبز صنعت شناخته شده است و با صنعت سازگار با محیط زیست حتما موافق هستم، باید همه استانداردها رعایت شود و دولت حامی توسعه صنعتی استان براساس صنعت سبز است.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد وحیدی وزیر کشور برای انجام سفری یک روزه، امروز سه شنبه ۲۱ شهریور با استقبال استاندار مازندران و چند تن از مدیران استانی وارد فرودگاه شهدای ساری شد.

براساس این گزارش، افتتاح مجتمع اداری شهرستان سیمرغ، افتتاح نخستین اتاق سِروِر استان بر اساس استاندار‌های بین المللی و شرکت در جلسه شورای اداری استان مازندران با چهار دستور رونمایی از پنچره واحد بومی (فناب)، توسعه الکترونیک در نظام اداری استان، افتتاح تجمیعی پروژه‌های مسکن محرومین و افتتاح تجمیعی پروژه‌های مریریت بحران استان از جمله برنامه‌های وزیر کشور در استان است.

موافق توسعه صنعتی مازندران هستیم

احمد وحیدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران اظهار کرد: در استان مازندران مسائل مختلفی وجود دارد، ظرفیت‌های استان بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده که می‌تواند اقتصاد کشاورزی و دریا پویایی داشته باشد.

وزیر کشور،گفت: زنجیره ارزش راهبردی در استان مازندران به راحتی قابل شکل‌گیری است و وقتی تعریف شود از چند جهت بسیار ارزشمند است که هم می‌تواند درون استان، استان‌های همجوار و حتی تا کشورهای همسایه هم تسریع داده شود.

وزیر کشور با اشاره به سفر استاندار به روسیه،گفت: اقدامات خوبی در این سفر انجام شده و به همه استانداران توصیه کردیم که این سفر در برنامه کاری آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: صادرات‌ محوری یکی از امتیازات استان است و این موضوع نیاز به مسائل اساسی است در اقتصاد دریا محور باید جریان مستمر صادراتی ایجاد شود برای توسعه صادرات نیاز به تولید انبوه داریم و بتوانیم شفافیت و استانداردسازی در دستور کار قرار گیرد.

وحیدی تصریح کرد: انعقاد قرارداد با ۱۲۸ فروشگاه در روسیه بسیار حائز اهمیت است و باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

وزیر کشور درباره درخواست استاندار مازندران برای تامین کشتی برای رونق فعالیت‌های دریایی در استان گفت: بنده از این موضوع حمایت می‌کنم و نسبت به تامین زیرساخت‌ها با مسؤولان استانی همراهی می‌کنم.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای صادرات تامین شود، مازندران از حیث توسعه صادرات ظرفیت مناسبی دارد و اگر به درستی انجام شود روند توسعه سرمایه‌گذاری به نتیجه می‌رسد، استان مازندران باید یک الگو مناسبی برای فعال‌سازی ظرفیت‌ها باشد، انگیز و همت در بین مسئولان استانی وجود داشته دارد و نباید موقعیت‌های ایجاد شده را از دست داد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی در ارتباط با ایجاد صنعت،گفت: صنعت سازگار با محیط زیست به عنوان یک موضوع اساسی در جهان مطرح و جا افتاده است، دولت موافق صنعت بوده و اگر صنعت سبز باشد و دولت حامی توسعه صنعتی استان براساس صنعت سبز است و حتما در محیط زیست همکاری لازم را دارند و به دنبال مانع‌تراشی نیستند.

وزیر کشورخاطر نشان کرد: در توسعه صنعت باید برندسازی مناسبی انجام شود و از ظرفیت‌های ارزشمند به خوبی استفاده شود.

وی درباره روند تولید محصولات لبنی، گفت: مازندران ظرفیت تولید هاب لبنی کشور را دارد و باید از این محصول به خوبی استفاده کرد، محصولات لبنی استان می‌تواند به عنوان هاب صادراتی مطرح شود.

وحیدی درباره تولید مرغ در استان و به عنوان یکی از استان تامین کننده مرغ تهران،گفت: این ظرفیت قابل توسعه است و به شرط اینکه کل زنجیره در استان راه‌اندازی شود.

وی در ارتباط با توسعه شهرک گلخانه‌ای در استان،گفت: این شهرک با هدف توسعه صادرات باید پیگیری شود و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای استاندارد سازی تولیدات باغی انجام شود.

وزیربا اشاره به اینکه سامانه خدمات الکترونیک بومی استان مازندران یک سامانه مهم برای دولت است، گفت: با افتتاح این سامانه بهره‌وری افزایش، بروکراسی کاهش و فساد اداری از بین خواهد رفت جای قدردانی دارد که در استان به این نکات توجه می‌شود.

اعلام نتایج پیش‌ثبت‌نام انتخابات بعد از نظر مراجع شش‌گانه

به گزارش خزرتیترخبر، احمد وحیدی در پاسخ به سئوالی درباره ‌نتایج پیش‌ثبت‌نام کاندیدا‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مراجع شش‌گانه یک ماه فرصت دارند نظر خود را اعلام کنند و با جمع‌آوری نظرات، نتایج اعلام می‌شود.

وزیر کشوردر ادامه هدف از سفر به مازندران را بررسی طرح‌ها و افتتاح چند طرح و همچنین بررسی مسائل عمومی استان عنوان کرد و افزود: افتتاح مجتمع اداری شهرستان سیمرغ، افتتاح نخستین اتاق سِروِر استان بر اساس استاندار‌های بین المللی و شرکت در جلسه شورای اداری استان مازندران با چهار دستور رونمایی از پنچره واحد بومی (فناب)، توسعه الکترونیک در نظام اداری استان، افتتاح تجمیعی پروژه‌های مسکن محرومین و افتتاح تجمیعی پروژه‌های مریریت بحران استان از جمله برنامه‌های این سفر است.‌

در ادامه این سفر یک روزه، وزیر کشور ساختمان مجتمع اداری شهرستان سیمرغ را با هزینه اعتبار 191 میلیارد ریال افتتاح کرد و‌ این سایت اداری با رونمایی از سند هویتی شهید جاوید و الاثر سید رمضان هاشمی نجارکلایی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که برای جلوگیری از کاهش هزینه و دسترسی آسان مردم این سایت راه‌اندازی شد، تصریح کرد: رویکرد دولت این است که سایت های اداری در شهرستان های جدید مورد توجه قرار بگیرد.وزارت کشور این طرح را در همه شهرستان های جدید پیگیری و اجرا می کند.

وزیر کشور با بیان اینکه اجرای طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت از سال 1401 در کشور شروع شده و این موضوع از طریق سامانه متمرکزی عملیاتی می شود، گفت: این سامانه امکان آن را برای شهروندان فراهم می‌کند که در مراجعه به ادارات، بتوانند نظرات خود را نسبت به عملکرد کارکنان دولت به اطلاع مدیران دستگاه‌ها برسانند که ساده‌ترین راه در این زمینه، اسکن‌کردن بارکُد درج شده روی میز کارکنان دولت و امتیازدهی از طریق پنجره خدمات دولت است.

نگران بیکاری جوانان در مازندران هستیم

به گزارش خزرتیترخبر، آیت الله علی معلمی در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به قصه برنج در استان گفت: امسال هزینه کشت بر اساس قیمت سال قبل افزایش پیدا کرد ولی قیمت برنج پایین آمد و افزایش پیدا نکرده و این سبب دلسردی کشاورز شده است.

وی خواستار خرید برنج و محصولات کشاورزی شد و گفت: توازن بین هزینه و قیمت معقول و منطقی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عدم فرصت اشتغال کافی برای جوانان را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: متأسفانه از پیروزی انقلاب تاکنون صنایع سنگین را به استان ندادند و منابع آبی استان نیز در حال انتقال به استان‌های دیگر نظیر تهران و سمنان است.

آیت الله معلمی محیط زیست را مانع احداث پتروشیمی در استان بیان کرد و گفت: محیط زیست و صنعت با یکدیگر قابل سازش هستند و محل احداث پتروشیمی با زیستگاه میانکاله هوایی ۵ کیلومتر و زمینی ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و سزاوار نیست مازندران بیش از این منتظر باقی بماند.

به گزارش خزرتیترخبر، آیت الله معلمی گفت: به بهانه اینکه میانکاله زیستگاه پرندگان مهاجر است نباید با پروژه عظیم صنعتی مخالفت کرد زیرا نگران بیکاری جوانان استان هستیم.(جعفررعیت/54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :