آخرین عناوین

سه شنبه 21 شهريور 1402-16:51 کد خبر:126383

رییس منابع طبیعی بابل خبر داد:

حمله با تبر ۲ جنگلبان بابلی را روانه بیمارستان کرد

رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: یک قاچاقچی چوب در ارتفاعات بندپی غربی بابل در حین دستگیری، با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و آنها را زخمی کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: یک قاچاقچی چوب در ارتفاعات بندپی غربی بابل در حین دستگیری، با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و آنها را زخمی کرد.

براساس این گزارش، حسین پورحسین افزود: یک قاچاقچی چوب که درختان را در ارتفاعات بندپی غربی بابل قطع و با قاطر به پایین دست حمل می کرد از سوی ماموران جنگلبانی شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار داشت: در حین دستگیری این قاچاقچی چوب با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و دست و پای آنها را شکسته است که این ماموران به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه این قاچاقچی چوب بلافاصله دستگیر و چوب های موجود نیز ضبط شده است، اضافه کرد: به طور متوسط در هر ماه حدود ۱۸ قاچاقچی چوب شناسایی و دستگیر می شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت : ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در ۲ شهرستان بابل و بابلسر آزادسازی شد.

پورحسین بیان داشت: در یک سال اخیر از مجموع ۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی آزاد شده ۱۰۴ هکتار در شهرستان بابل و ۳ هکتار در شهرستان بابلسر آزادسازی شد.

وی گفت : بخش بندپی شرقی، بندپی غربی و بابلکنار سه بخش عمده در شهرستان بابل بودند که این اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شد.

این مقام مسئول افزود : در این اراضی آزاد شده ۲۸۰ باب منزل مسکونی و سرپناه برای دام‌ها جمع آوری شد.

پورحسین تصریح کرد : بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها هرگونه تصرف جدید و ساخت و ساز و غرس درخت در این اراضی بر اساس قانون نیاز به پرونده سازی ندارد و جمع آوری می‌شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار ادامه داد : بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم مبارزه و برخورد با تجاوزگران به عرصه‌های ملی و جنگل‌های هیرکانی که میراث کهن ما ایرانیان است با قدرت در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای قطع و قاچاق درختان هیرکانی ۳۹۴ فقره تنظیم پرونده شد که در این راستا ۲۲۱ دستگاه خودروی حامل چوب قاچاق توقیف و با اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار از شهروندان خواست که در مبارزه با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی زحمتکشان خود را کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن گویای منابع طبیعی ۱۵۰۴۱۳۹ تماس بگیرند.

گزارش خزرتیترخبر، شهرستان بابل با ۵۴۰ هزار جمعیت و ۲ شهرستان ساحلی بابلسر و فریدونکنار به ترتیب با ۷۰ و ۶۵ هزار نفر جمعیت از شهرهای مرکزی مازندران محسوب می شوند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :