آخرین عناوین

جمعه 3 شهريور 1402-19:55 کد خبر:126088

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

سیلاب مازندران را در بر می گیرد

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران گفت: در هفته پیش رو جاری شدن سیلاب پیش بینی می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل هواشناسی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب‌ محلی اظهار داشت: در هفته پیش رو هوای استان همراه با نوسانات دمایی، وقوع سیلاب و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران پیش بینی ‌می‌شود.

براساس این گزارش،محمدرضا رضوی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: شکل گیری جریانات شمالی پیش بینی می‌شود و عبور امواج در تراز میانی جو را از عصر جمعه سوم شهریور شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تا اواخر وقت شنبه 4 شهریور رگبارهای متناوب باران را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت افزود: وزش باد نسبتا شدید توام با رعدوبرق و کاهش نسبی دما در استان پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه شرایط جوی در دامنه‌ها و ارتفاعات نیمه شرقی استان توام با بارندگی است خاطرنشان کرد: با احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب‌های محلی و نقطه ای  ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی روبرو خواهیم شد.

وی با توصیه بر رعایت احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و به ویژه در نقاط کوهستانی از مسافران خواست درکنار رودخانه‏ها سکونت نکنند و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با پیش بینی وضع آب و هوا گفت: در امروز جمعه هوا صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما پیش بینی می‌شود به گونه‌ای که از اواخر روز با افزایش ابر وزش باد نسبتا شدید را  خواهیم داشت و رگبار و رعدوبرق پراکنده در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود بطوریکه در در مناطق غربی دما 30 درجه می‌رسد و در مناطق مرکزی و شرقی دمای هوا 34 درجه خواهد بود.

وی افزود:در روز شنبه هوا نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما همراه بوده و وزش باد و رگبار و رعدوبرق را پیش بینی می‌کنیم و بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای 27 تا 30 درجه است.

رضوی ادامه داد: در روز یکشنبه 5 شهریور هوا ابری با احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده بتدریج صاف و بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای  28 تا 32 درجه خواهد بود‌.

به گفته این مسئول در ‏دوشنبه و سه‌شنبه  هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت و از اواخر روز سه شنبه بتدریج آسمان ابری از سمت غرب استان با رگبارو رعد و برق پراکنده و وزش باد روبروست.

به گزارش خزرتیترخبر، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران برای روز چهارشنبه 8 شهریور هم هوای استان را نیمه ابری تا ابری (در ارتفاعات مه آلود با کاهش نسبی دما پیش بینی کرد و گفت: با وزش باد در بعضی ساعات با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :