آخرین عناوین

سه شنبه 31 مرداد 1402-14:28 کد خبر:125083

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

دمای هوای مازندران به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی اعلام کرد که از امروز تا آخر هفته، میانگین دمای هوای استان در به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی از امروز تا پایان روز جمعه، از افزایش نسبی دمای هوا در طی امروز خبر داد و پیش بینی کرد که در ساعت بعدازظهر در ارتفاعات نیمه غربی استان احتمال رگبار پراکنده باران باران دور از انتظار نباشد.

براساس این گزارش، طبق پیش‌بینی هواشناسی، از شامگاه جمعه تا صبح روز یکشنبه هفته آینده علاوه بر افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده، دمای هوای این استان نیز با کاهش نسبی مواجه شود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چندین درجه کاهش در روز جمعه به ۳۱ و در روز شنبه نیز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۲۸ و در روز شنبه آینده نیز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز میانگین دمای هوا از ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز جمعه بین ۲۰ تا ۲۴ و در روز شنبه آینده نیز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری، بویژه در ارتفاعات همراه با افزایش دما با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در دامنه‌ها و ارتفاعات نیمه غربی با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما و از اواخرروز با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، در روز شنبه آینده نیز آسمان مازندران نیمه ابری با کاهش نسبی دما، گاهی با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :