آخرین عناوین

دوشنبه 30 مرداد 1402-23:19 کد خبر:125074

چشم آقای استاندار روشن! سلامت مردم مازندران در خطر است!!!

فاجعه زیست محیطی در مراکز دفن زباله مازندران / قابل توجه دستگاه های نظارتی و امنیتی

مدیران محیط زیست مازندران به جای اقدام قضایی علیه مدیران مراکز درمانی و بیمارستانی متخلف در سکوتی عجیب و معنادار!!! سعی در عالی و عادی نشان دادن شرایط مدیریت پسماند استان دارند.


به گزارش خزرتیترخبر، پسماند بیمارستانی به همه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و مراکز مشابه گفته می‌شود که به دلیل بالا بودن دست‌کم یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری‌ زایی، قابلیت انفجار و یا اشتعال  به مراقبت ویژه نیاز دارند.

طبق قانون مدیریت پسماند، پسماندهای پزشکی باید کاملا تفکیک شده وارد مراکز دفن زباله شده و همچنین کیسه‌های آنها برچسب گذاری شوند و مشخص باشد که از کدام مرکز درمانی آمده است.

اما متاسفانه در چند روز اخیر تصاویری از چند مرکز دفن زباله استان به دستمان رسیده که نشان می دهد پسماندهای پزشکی وعفونی برخی از بیمارستان های استان شامل لباس‌های خونی، تجهیزات اتاق عمل، کیسه‌های خون، شیشه‌های دارو و باندهای عفونی بی‌خطرسازی نشده همراه با پسماندهای عادی مخلوط و رها شده که این موضوع می تواند محیط زیست، آب‌های زیرزمینی، خاک و سلامت افراد مرتبط با این پسماندها مثل زباله گردها را با خطرات جدی مواجه کند.

در این عکس تاریخ مشخص است و مربوط به مرداد 1402 است

بر پایه این گزارش،در قانون مدیریت پسماند، ناظر عالی سازمان محیط زیست است که متاسفانه مدیران این سازمان در مازندران هیچگونه نظارتی بر مراکز دفن زباله ندارند و فقط اقدام به برگزاری جلسات نمایشی کارگروه پسماند می نمایند، آنهم بدون حضور رسانه ها!

 

در این عکس علاوه بر سرنگ، سرم استفاده شده، کیسه های خون نیز دیده می شود

به گزارش خزرتیترخبر،شوربختانه تر اینکه مدیران محیط زیست مازندران به جای اقدام قضایی علیه مدیران مراکز درمانی و بیمارستانی متخلف در سکوتی عجیب ومعنادار!!! سعی در عالی و عادی نشان دادن شرایط مدیریت پسماند استان دارند ، در حالیکه مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ، بی‌خطر نکردن پسماندهای عفونی و به خطر انداختن سلامت مردم، بهداشت و محیط زیست و جامعه، جرم محسوب می شود و دادستان مرکز استان و دیگر شهرها باید به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شوند که سکوت آنها نیز جای تعجب و سؤال دارد.

آقای استاندار!!! چشم پوشی شما در مقابل مدیران ناکارآمد استان، به قیمت تهدید علیه سلامت مردم استان خودتان در حال رقم خوردن است، جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران باید با  سوء مدیریت های اینچنینی که سلامت هم استانی ها و همچنین محیط زیست را به خطر می اندازد، برخورد کنید.

 

به گزارش خزرتیترخبر، در طی مدت فعالیت پرحاشیه مدیر کل سازمان محیط زیست مازندران ، عملکردهای ضعیف این مدیر بارها اطلاع رسانی شده است اما متأسفانه مسئولان کشوری ( به خصوص سلاجقه که همواره خود نیز به علت عملکرد ضعیف و حاشیه دارش باعث ناراحتی برخی نمایندگان و مسئولان شده است ) و همچنین مسئولان استانی و به خصوص شخص استاندار که در اوایل مخالف انتصاب مدیر کل پر حاشیه فعلی محیط زیست مازندران بوده اند، به علل نامعلوم و سؤال برانگیز از برخورد با این مدیر خودداری نموده و می نمایند که مطمئناً در آینده نمره منفی در کارنامه حسینی پور نوشته خواهد شد.

خزرتیتر خبر طی روزهای آینده افشاگری های دیگری از عملکرد ضعیف مدیر کل سازمان محیط زیست مازندران منتشر خواهد کرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 4 شهريور 1402-8:10


    قسمت آخری که گفتید استاندار باهاش کاری ندارد چون چیزی از محیط زیست نمانده

    مدیرمحیط زیست که در این دولت ؛ دلش و یارانش با دولت قبل
    استاندار ؟؟ دولت مردمی ؟؟
    نفوذ ؟؟

    • پنجشنبه 2 شهريور 1402-6:50


      گل گفتی
      مدیری که هیچی ندارد جز دوستی با سلاجقه
      از آتش سوزی میانکاله (علیرغم هزینه ها و خرید ها) تا لاشه فوکهای خزری تا ساحل تا زد وبندهای پتروشیمی تا فساد ها .........