آخرین عناوین

شنبه 21 مرداد 1402-15:39 کد خبر:124893

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

ادامه روزهای گرم و شرجی در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا روزهای پایانی هفته انتظار داریم هوای گرمی را در استان شاهد باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان مازندران، اظهار کرد: کماکان الگوی تابستانه روی آسمان مازندران مستقر است.

براساس این گزارش، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: بیشینه دمای هوا طی این مدت در مناطق غربی تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی یکی دو درجه از شدت گرما کاسته می‌شود.

اسدی تصریح کرد: در مجموع تا روزهای پایانی هفته انتظار داریم هوای گرمی را در استان شاهد باشیم.

وی با هشدار افزایش ظرفیت آتش‌سوزی و  تنش دمایی، تصریح کرد: گرمازدگی (افزایش دمای احساسی)، افزایش مصرف حامل‌های انرژی (برق و آب) - ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش سنگ در اطراف علم کوه و دماوند از مخاطرات این سامانه گرم است‌.

معاون هواشناسی مازندران با هشدار استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و عرصه های جنگلی،  تنظیم دمای مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها، پرهیز از سم‌پاشی باغات و مزارع در ساعات گرم روز، مدیریت در مصرف انرژی (آب و برق)، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

به گزارش خزرتیترخبر، اسدی گفت: دریای مازندران به‌ صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود و شنا در محدوده طرح دریا با رعایت نکات ایمنی باشد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :