آخرین عناوین

چهارشنبه 28 تير 1402-17:23 کد خبر:120594

دبیر ستاد امربه ‌معروف و نهی‌ازمنکر مازندران تاکید کرد:

ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف پیگیری می‌شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مازندران گفت: تخلفات و ترک‌ فعل دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف پیگیری و به مراجع قانونی منعکس می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، غلامرضا عبدی در نشست خبری به مناسبت آغاز ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در ساری برگزار شد با بیان اینکه در هفته آغازین ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است، بیان کرد: اهداف قیام امام حسین (ع) که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عصر و زمان خودشان بوده دلیلی است بر این مهم که این هفته را در کشور ما به این عنوان نامگذاری کرده اند.

براساس این گزارش،عبدی با اشاره به اینکه برنامه‌های این ستاد با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) اوج می‌گیرد، افزود: تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های جامعه به عنوان عوامل اجرایی این ستاد برای تحقق اهداف و ماموریت‌های محوله از سوی قانون گذار بکارگیری نماییم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به دستگاه ها، سازمان‌های عمومی غیر دولتی، اصناف و صدا و سیما بر می‌گردد، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به تهیه، ضبط و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با همکاری صدا و سیما مرکز مازندران اقدام نمودیم تا این برنامه‌ها با حضور مسئولین و کارشناسان برجسته استان ضبط تا در ایام این هفته روی آنتن شبکه تبرستان به نمایش درآید.

وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدای امر به معروف و نهی از منکر را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این ستاد در هفته احیا عنوان و بیان داشت: تکریم خانواده‌های معزز شهیدان به عنوان یکی از مصادیق بارز امر به معروف همواره در دستور کار ستاد می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه فضاسازی تبلیغاتی و محیطی در اماکن عمومی را با همراهی شهرداری‌های سراسر استان و در دستگاه‌های اجرایی با همت شورای امر به معروف و نهی از منکر آن مجموعه‌ها در دستور کار داریم، تصریح کرد: تقدیر و تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در سال جاری در این بخش اقدامات شایسته‌ای را رقم زدند از جمله برنامه‌های دیگر در دست اجرای ستاد در این هفته می‌باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ناهنجاری بدحجابی در جامعه را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش داریم در قالب تفاهم نامه‌ای با دستگاه‌های متولی در این بخش با توجه به اقتضائات روز جامعه نسبت به آسیب شناسی و خنثی سازی این پدیده ضد فرهنگی اقدام نماییم.

عبدی با بیان اینکه آموزش تخصصی آمران به معروف و ناهیان از منکر را با جدیت در دستور کار داریم، اظهار داشت: معتقدیم تنها راه مبارزه با ناهنجاری‌ها در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به معنای حقیقی آن است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه این فریضه یک واجب الهی و مرتبه قلبی و زبانی آن وظیفه‌ای همگانی است، تاکید داشت: البته اجرای مراتب عملی امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون تنها وظیفه حاکمیت است که دستگاه‌های متولی آن را با جدیت دنبال می‌کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی در پایان با بیان اینکه مردم گلایه مندی‌های زیادی از اوضاع نابسامان فرهنگی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب در جامعه و دستگاه‌های اجرایی و اصناف دارند، خاطر نشان کرد: براساس قانون وتکالیفی که بر عهده ستاد است این موضوع را به صورت اولویت دار و با قوت و قدرت در دستگاه‌های اداری پیگیری کرده و گزارش اقدامات، تخلفات و ترک فعل‌های احتمالی را به مراجع قانونی منعکس می‌شود./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :