آخرین عناوین

چهارشنبه 28 تير 1402-14:28 کد خبر:120593

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

خداحافظی موقت مازندران با هوای خنک

هواشناسی مازندران با اشاره به خروج سامانه ناپایدار جوی، پیش بینی کرد که آسمان این استان تا اواسط هفته آینده صاف و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از فردا پنجشنبه با کاهش ناپایداری ها، شرایط جوی در مناطق مرکزی و شرقی مازندران نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق غربی نیز با شکل گیری ناپایداری های همرفتی موقتی و بارش پراکنده باران به صورت رگباری در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش،طبق پیش بینی هواشناسی آسمان مازندران از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما نیز همراه خواهد بود و طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی، دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۶ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه آینده بین ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت. در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز میانگین دمای هوا از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز شنبه آینده تا روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۲۹.۴ و آلاشت با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود دو درجه افزایش نشان می دهد، وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با باد ضعیف و موج کوتاه پیش بینی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری گاهی ابری، در ارتفاعات مه آلود، بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات همراه با رگبار پراکنده باران و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر در مناطق غربی و ارتفاعات استان با رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :