آخرین عناوین

شنبه 24 تير 1402-10:1 کد خبر:120503

چارچوب عدالت توزیعی « فتاح » تا کجاست ؟

از حاتم بخشی بنیاد مستضفان در آزاد راه تهران - شمال تا ایستادگی برای تعریض جاده مرگ گهرباران !

آقای فتاح با وجود تصادفات مکرر در جاده گهرباران که به جاده مرگ شهرت دارد، مثل کوه ایستادگی کرده و حتی یک قدم به نفع مستضعفین برای تعریض جاده عقب نشینی نکرد!


به گزارش خزرتیترخبر، مجتبی زارعی دانشیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در یاداشتی خطاب به پرویز فتاح نسبت به  آزاد راه تهران - شمال هشدار داد.

براساس این گزارش، وی گفت: قبلا درباره رفتار سلطنتی بنیاد مستضعفان با مردم ساری - میاندورود در منطقه دشت ناز نوشتم ؛ فتاح می گوید فقط امسال در آزاد راه تهران - شمال ۲۶۰۰ میلیارد تومان خرج کردیم ؛ یازده هزار میلیارد تومان دیگر هم خواهیم داد اما بیش از ۲۰ ساله که همین بنیاد و در سال های اخیر همین آقای فتاح با وجود تصادفات مکرر و کشته و زخمی های پرشمار روستائیان در حد فاصل روستاهای ورکلا و پنبه چوله به سواحل گهرباران دریای مازندران که به جاده مرگ شهرت دارد مثل کوه در مقابل روستاییان منطقه ایستادگی کرده و حتی یک قدم به نفع مستضعفین برای تعریض جاده از زمین های مصادره ای شاپور خان عقب نشینی نکرد !

فعلا بماند که نمی دانیم دوستان عزیز عدالت خواه مان در سازمان هنری اوج و شبکه افق با کدامین توجیه به ستایش آزاده راه تهران - شمال می پردازند و مدام رپرتاژ می روند !!

آیا دوستان انقلابی مان می دانند نسبت این بزرگراه با عدالت توزیعی در کشور و فرهنگ ایرانی - اسلامی با آزاده راه تهران - شمال چیست ؟!

آیا واقعا نمی توان بدون اینکه از معرفی توان مهندسی و فنی ایرانیان کم گذاشت از خود پرسید غایت این آزاد راه چیست و بناست چه چیزی را با صرف دهها هزار میلیارد تومان به هم متصل کند ؟!

بقول حاج منصور زارعی ؛ نماینده ساری- میاندورود در مجلس شورای اسلامی همینطور که راه پایتخت به مازندران را کوتاه می کنید آیا برای زیاد کردن عمر کشاورزان آن هم اندیشیده اید ؟!

مبادا روزی تمام قطعات آزاد راه به اتمام برسد اما دیگر چیزی از اقلیم و فرهنگ این استان نمانده باشد ؟! در این باره صدها صفحه حرف داریم و فعلا بماند ! ا

ما ای کاش رسانه های عدالت خواه در این باره عمیق تر وارد می شدند و بر جو زدگی عمل نمی کردند ؛ یک روزی وقتی برادرمان دکتر قالیباف درباره افتتاح تونل توحید با آب و تاب توضیح می داد که چهار شیفت شبانه روز کارکردیم( و انصافا همینطورهم بود) و با حدود ۸۰۰ یا هزار میلیارد تومان برای تونل مجاهدت شد من در یک جمع دانشجویان بحث کردم که این ضد عدالت توزیعی در کشور است و چرا باید قدرت هضم و بلع یک تونل در تهران به اندازه احیای سیستم آبیاری چندین استان باشد ؛ پاسخ درباره تونل توحید و آزاد راهها این نیست که ببینید قدرت دانش فنی ما تا کجاست خیر!

باید پرسید چارچوب عدالت توزیعی ما تا کجاست و چیست و با کدامین منطق پشت سر مرحوم رفسنجانی ؛ موسس آزاد راه تهران - شمال راه افتادیم و بنا داریم تمام اعتبارات کشور را دراین پروژه ی آمرانه ی راحت طلبانه ی اسراف گرایانه مخصوص طبقات مرفه تهران و کوتاه کردن راهشان برای سرزدن آخر هفته به ویلا هاشان هزینه کنیم ؟!

آیا پرسش های موشکافانه در باره صلاح و صرفه ملی و فرهنگی در باره این پروژه ی عجیب و غریب ، پرسشی ضد توسعه است است ؟!

آیا می دانید غرب مازندران همین اکنون هم به تصرف برندهای خارجی و طبقه پولدار پایتخت در آمده و کشاورزان و تولید کنندگان محلی به ستوه در آمده و قافیه را به طبقات نوکیسه ی تازه وارد باختند ؟!

اجمالا اما این آزاد راه که فعلا که اخلاق خدمتگزار مستضعفین یعنی برادر فتاح را و هویت اصلی بنیاد مستضعفان را عوض کرده است ؛ در یک جا مثل شاه عمل می کند در جایی دیگر هزاران میلیارد تومان بذل و بخشش دارد !!/شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :