آخرین عناوین

پنجشنبه 15 تير 1402-22:38 کد خبر:120321

هشدار بی پرده زارعی دانشیار دانشگاه تربیت مدرس خطاب به وزیر کشور!!

آقای وحیدی ! ادعای عمران سواحل شمال با ویلاداری دولت و وزارت کشور در مازندران تناقض دارد!

مادام که دولت و وزارت کشور هتل داری و ویلاداری کنند ادعای عمران سواحل شمال بی اساس است! گزارشات رسانه ملی جو زدگی و مناسبت زدگی دارد !


به گزارش خزرتیترخبر، مجتبی زارعی دانشیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در یاداشتی خطاب به وزیر کشورنسبت به برخی بی توجهی ها به سواحل استان مازندران هشدار داد.

براساس این گزارش، متن کامل یاداشت را با هم می خوانیم:

بازهم تلویزیون و خبرنگارش حسینی بای در بررسی موضوع و مطالبات پیرامون سواحل شمال اشتباه کردند ؛ قبلا هم گفتیم ۳ مطالبه وجود دارد.

الف ) دسترسی آزاد به آب دریا و رعایت قانون حریم ۶۰ متری که حتی دستگاه خبیث شاهنشاهی هم مدعی آن بود اما با سواحل برخوردی سلطنتی و ضد مردمی داشت دولت های پنجم و ششم و هفتم و هشتم و یازدهم و دوازدهم به رغم سقوط شاه و انقلاب ملی و دینی اما در استفاده از مواهب سواحل و پلاژهای دولت، خودشان به جای شاه نشستند و به تجدید رفتار سلطنتی و احیای نظام طبقاتی در سواحل شمال مبادرت کردند اما دولت های نهم و سیزدهم قُرق ها و انحصارات در سواحل را شکستند.

ب) ساماندهی و سالم سازی سواحل که جمع بین تفریح سالم و رعایت حریم اخلاق و شرع انور است.

ج) آزادسازی زیر ساخت های توسعه ای سواحل ، پلاژها و ویلاهای دولتی و حکومتی و واگذاری آن به بخش تعاونی و خصوصی برای ایجاد کسب و کار و رونق گردشگری و اقتصاد دریا.

اما حالا چرا رسانه ملی این مساله ساده را نمی فهمد و هراز گاهی موجب شگفتی مردمان ونخبگان شمال ایران و نیروهای انقلابی و فعالان کسب و کار درصنعت توریسم و اقتصاد دریا می شود ؟!‌

پاسخ روشن است ؛ تلویزیون و استانداران شمالی در این باره جو زدگی ،‌ مناسبت زدگی و مساله زدگی دارند ؛ چون تابستان فصل گرما و شناست فقط به سطحی اندیشی مبادرت می کنند.

برای چندمین بار تآکید می شود گزینه الف و ب برای مردمان شمال و بخصوص مازندران تحصیل حاصل است ؛ معلوم است که سواحل باید حریم قانونی اش آزاد باشد ، معلوم است که قسمت های آزاد شده نیازمند ارائه خدمات مادی و فرهنگی و ایمنی است؛ سوال اصلی و مطالبه اصلی اما این است که چرا دستگاه های دولتی با اشغال اماکن زیر ساختی و توسعه ای سواحل یعنی پلاژها و ویلاها به هتل داری مبادرت می کنند !؟

چرا دولت هزاران میلیارد تومان از منابع عمومی مردم درسواحل شمال بخصوص مازندران را بلوکه کرده و رها نمی کند ؟! چرا امکانات محبوس شده مازندران درسواحل استان مولد سازی نمی شود؟! چرا برخی نمایندگان شهرهای شمالی در مجلس خود را به خواب زدند ؟! مطالبه اصلی خروج دولت از زیر ساخت های مازندران و برخی سواحل شمال است که شاه و فئودال ها و ملاکین آنجا را غصب کرده بودند و همان امکانات دهها هزار میلیارد تومانی اینک و کماکان تحت اشغال دولت است !

پرواضح است مادام که اجزای دولت و بخصوص وزارت کشور به عنوان مجری عمران سواحل، هتل داری و ویلاداری می کنند ادعای عمران سواحل مضحک و بازی موسمی و تابستانی با افکار عمومی از سوی استانداران شمالی و رسانه ملی است.

بنده به سهم خود بارها به وزیر متعهد و مکتبی کشور با وسایل ارتباطی خصوصی گفتم که اگر از هیچ کس و از هیچ وزیری انتظار نداشته باشیم که ویلا داری را رها کند از شما توقع داریم که بیایید و در پرتو مصوبه مترقی مولد سازی سران قوا در یک اقدام انقلابی و مردمگرایانه بساط هتل داری و ویلاداری وزارت کشور را جمع و انحصارات ضد مردمی را به نفع بخش مدنی و غیر دولتی کسب و کار مازندران بشکنید ؛ شب گذشته که باز رسانه ملی به انحراف مطالبات مردم شمال بخصوص مازندران پرداخت به این نتیجه رسیدم که از حالا پیام های فردی و دوستانه به وزیر محترم کشور به عنوان مجری کار کافیست؛ بله ! جناب وحیدی عزیز ! جامعه انتظار دارد فوراً دستور بفرمایید وزارت کشور به مردم و فعالان کسب و کار مازندران احترام بگذارد و زیر ساخت های اشغالی استان را از تصرف دولت خارج نماید !

بگذارید از نگاه فئودالیته و ارباب - رعیتی حاکم بر وزارت کشور درباره سواحل مازندران مساله ای را برای شما و افکار عمومی افشاء نمایم ؛ بی اعتنایی وزارت کشور ادوار به مردم مظلوم مازندران و فعالان کسب و کار که به کنار ، وزارتخانه شما حتی استانداری مازندران را لایق کلید داری و سریداری ویلای خود در سواحل فرح آباد ساری نمی داند!

زمان ، زمان اقدام است ؛ اینک رئیس جمهوری مکتبی و ضد اخلاق سلطنتی و فئودالی داریم زمان به سرعت درحال سپری شدن است بیایید کلید ویلاها و پلاژهای وزارت کشور و اجزای دولت را به تعاونی ها و بخش های خصوصی کسب و کار تحویل دهید و دهها هزار میلیارد تومان هم عواید آن را صرف بهبود کسب وکار مازندران به عنوان یک استان راهبردی همسایه پایتخت کنید !/شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :