آخرین عناوین

چهارشنبه 14 تير 1402-21:17 کد خبر:120308

آماده‌ باش مدیریت بحران مازندران:

هشدار زرد هواشناسی/ پرواز بالگردها برای پایش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران شامگاه چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، اعلام کرد که با شکل گیری و استقرار جریانات گرم جنوبی و تقویت پرارتفاع جنب حاره‌ای از پس فردا جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده، دمای هوای مازندران روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس تر است.

براساس این گزارش، هواشناسی در این اخطاریه منطقه اثر این سامانه گرم جنوبی را در سراسر استان تعیین کرد و نسبت به افزایش ظرفیت آتش سوزی، تنش دمایی، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی برق و آب در چند روز آینده هشدار داد.

هواشناسی پیش بینی کرده است که بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده به ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق این پیش بینی، دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده به ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز یکشنبه بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

در این اخطاریه همچنین از مسافران و گردشگران و بومیان خواسته شده است علاوه بر خودداری از استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز، از روشن کردن آتش در داخل و حاشیه جنگل ها، مراتع و مزارع به خاطر افزایش ضریب احتمال آتش سوزی خودداری کنند.

هواشناسی مازندران از گلخانه داران، دامداران و واحدهای مرغداری هم خواست تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله تهویه هوا و مدیریت در مصرف انرژی، از بروز تنش دمایی جلوگیری کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسی طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، از روز جمعه تا روز سه شنبه هفته آینده جو استان پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت که این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس تر است، داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز و آمل با ثبت دمای ۳۳ و آلاشت با ۲۴.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته، حدود دو درجه افزایش نشان می دهد، هواشناسی وضعیت امروز دریای خزر در مناطق نزدیک ساحل را با موج متوسط و دور از ساحل را نیز مواج پیش بینی کرده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :