آخرین عناوین

چهارشنبه 31 خرداد 1402-11:8 کد خبر:120008

رییس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

موضع رییس دادگستری مازندران در مورد اظهارات فرمانده فراجا مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران ، گفت: موضع دادگستری مازندران در مورد صحبت های فرمانده فراجای مازندران ، همان  سخنان معاون اول قوه قضائیه می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وعملکرد دادگستری استان درسال گذشته با همراهی کریمی دادستان مرکز استان  به سوالات خبرنگاران که درفضایی بسیار صمیمانه مطرح شد پاسخ گفت.

براساس این گزارش، عالی ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه درسال گذشته اصحاب رسانه نقش مهمی دربیان عملکرد دستگاه قضایی داشتند از خبرنگاران استان جهت پرداخت مسئولانه ،متعهدانه و رعایت امانت داری در انعکاس  اخبار دستگاه قضایی استان قدردانی کرد.

وی درخصوص برنامه های دادگستری استان گفت: توجه به مساله تحول و تعالی نیازمند برنامه عملیاتی است و قوه قضائیه این برنامه را  تدوین و ابلاغ کرد درسال جاری این برنامه متناسب با  8 فرمان مقام معظم رهبری به قوه قضائیه تدوین و برای عمل به توصیه های ایشان قرارگاهی  به ریاست معاون اول قوه قضائیه تشکیل شد، برنامه امسال بسیار هدف محور وزمان بندی شده ومناسب است و14 هدف کاربردی را دنبال  می کند که امیدواریم با همکاری مردم و نهادهای مرتبط بتوانیم به بهترین وجه آنرا اجرا کنیم و تحولی در دادرسی و رسیدگی به پرونده ها بوجود بیاید.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان، گفت: در دوره اخیر جدای از بحث تحول دوره تعالی هم قید شده است هر سازمانی نیاز به تحول و تعالی داشته و برای اجرا نیاز به برنامه عملیاتی است، قوه قضائیه از قبل برنامه پنج ساله و سالانه در اختیار داشته اما با طرح تحول و تعالی در رویکرد برنامه ریزی قوه قضائیه تغییراتی جدی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است که اقدامات این مجموعه را در اختیار مردم قرار دهیم و اصحاب رسانه نقش مهمی در انعکاس اقدامات مجموعه قضائی ایفا کردند، همکاری اصحاب رسانه با دستگاه قضا متعهدانه است.

وی در ارتباط با عملکرد دادگستری استان مازندران گفت: در فصل اول امسال با کسب ۸۴ درصد رضایتمندی مراجعان جز هشت استان اول کشور هستیم و همچنین آماری که توسط معاون راهبردی قوه قضائیه تدوین شده استان مازندران رتبه هشتم را در بین ۳۱ استان کشور به دست آورده است.

اکبری در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حجاب و عفاف، گفت: در اماکن عمومی که بحث عدم رعایت حجاب و عفاف مطرح بوده با درخواست ضابطان قضایی و دستور مقام قضایی برای یک یا چند روز فعالیت آنها متوقف شده  است.

وی اظهار داشت: در بحث صلح استان مازندران اقدامات مناسبی انجام شده است که در بحث محکوم به قصاص با تلاشهای ضابطان قضایی ۳۳. مورد جلب رضایت انجام شده است.

وی ادامه داد: برای ۵۷ محکوم به قصاص هم تلاش هایی در حال انجام است و نتایج مناسبی کسب شده که در صورت قطعیت اطلاع رسانی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران در مورد فرمانده انتظامی مازندران، گفت: موضع دادگستری مازندران در مورد صحبت های فرمانده فراجای مازندران ، همان  سخنان معاون اول قوه قضائیه می باشد.

بیشتر محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: ادبیات خوبی نبود اما ویدیویی که منتشر شده تقطیع شده است و در خصوص حجاب نبوده بلکه درخصوص افراد شروری بود که امنیت جامعه را بر هم می زنند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: پرونده در مرحله ابلاغ دادنامه قرار داشته و چنانچه به حکم اعتراض شود، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و پس از تایید حکم در دیوان عالی با درخواست اولیا دم و طی تشریفات قانونی با دستور رئیس قوه قضائیه اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه در بحث زباله سوز نوشهر از حداکثر ظرفیت استفاده نمی‌شود و زباله سوز ساری هم با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است، افزود: در ارتباط با  مشکلات دپوی زباله در منطقه انجیل ‌سی بابل، برای شهرداری ضرب‌العجل تعیین شده است و در برخی مواقع هم دستگاه های اجرایی با کمبود اعتبارات مواجه هستند، مشکل پسماند در استان جدی است اما قصور مدیران را نمی‌پذیریم.

دادستان مرکز مازندران  در ارتباط با پرونده تخلف در توزیع آرد یارانه‌ای که اخیرا با حضور رئیس دستگاه قضا مطرح شده است، گفت: پرونده تشکیل شده برای ۱۵ هزار کیسه آرد است؛ هفت نفری که نسبت به صدور حواله سوری اقدام می‌کردند دستور تعقیب صادر شده و در آخرین مرحله هم دو مدیر احضار شدند.

کریمی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده شورای شهر و شهرداری ساری، اظهار کرد: پرونده در استان مازندران مطرح نیست،این پرونده در دادگستری استان تهران منتقل شده و متولی پاسخگویی در این ارتباط همکاران ما در استان تهران هستند.

دادستان مرکز مازندران در ارتباط با زندانیان سیاسی استان مازندران، گفت: هیچ زندانی سیاسی در استان مازندران نداریم و پرونده اغتشاشات اخیر تعیین تکلیف شده و عموم افراد مشمول عفو شده و حتی پرونده‌ای برای این افراد ثبت نشده است.

وی در ارتباط با پرونده شهادت سلیمانی، گفت: در مدت ۱۷ روز برای متهم کیفر خواست صادر شده و به صورت کلی در مدت ۴۵ روز در دادگاه کیفری یک استان حکم بر قصاص نفس عامل صادر شده است.

وی در ارتباط با پرونده ذرت آلوده در استان مازندران، بیان کرد: ذرت آلوده‌ای در مازندران توزیع نشده است، آنچه که ما با آن مواجه بودیم وجود دو محموله ذرت آلوده در دو بندر نوشهر و امیرآباد بوده است که قابلیت مصرف دامی نداشته است، ذرت آلوده بندر امیرآباد به میزان بیش از دو هزار تن تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم برای انتقال ذرت آلوده بیش از سه هزار تن بندر نوشهر در دستور کار است.

به گزارش خزرتیترخبر، دادستان مرکز مازندران ادامه داد: در آخرین مرحله هم دو مدیر احضار شدند که نظارت کافی نداشتند و باید در دستگاه قضا در این ارتباط توضیح دهند که پس از تفهیم اتهام رای لازم صادر می‌شود. /(رعیت.54)

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :