آخرین عناوین

دوشنبه 29 خرداد 1402-17:36 کد خبر:119975

اولتیماتوم نماینده مجلس به وزیر کشور:

هر چه سریعتر معاون سیاسی‌تان را عزل کنید؛ وگرنه مجلس اینکار را می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به وزیر کشور گفت: آقای غلامرضا هر چه سریعتر معاون سیاسی‌تان را عزل کنید وگرنه مجلس آن را عزل خواهد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، شهریار حیدری، نماینده قصر شیرین و گیلان غرب در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ خردادماه) گفت: آقای رئیس جمهور امروز دغدغه مردم تورم و گرسنگی است.

براساس این گزارش، بخش‌هایی از اظهارات حیدری را در ادامه می‌خوانید:

آقای وزیر کشور شما انسانی با اخلاق و با تجربه هستید، اما معاون بی تدبیر و بی تجربه سیاسی جنابعالی اخیرا بخشنامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کرده است که بوی تنش، تفرقه و درگیری دارد.

بنده به عنوان کسی که ۲۸ سال در وزارت کشور و در حوزه‌های مختلف از صف تا ستاد فعالیت کرده ام چنینی بخشنامه‌ای را در طول تاریخ وزارت کشور ندیده‌ام.

آقای غلامرضا، معاون سیاسی جنابعالی که آن را به عنوان رئیس ستاد انتخابات انتخاب کرده اید را هر چه سریع‌تر عزل کنید وگرنه مجلس آن را عزل خواهد کرد، این فرد حق ندارد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل، همکاری و هم افزایی، بخشنامه‌ای دقیقاً در تضاد با نظام، انقلاب و توصیه‌های مقام معظم رهبری ابلاغ کند.

این فرد چنین جایگاه و اختیاری ندارد لذا بهتر بود این فرد آموزش می‌دید، بهتر بود این فرد قانون اساسی را مطالعه می‌کرد، بهتر بود جایگاه نمایندگان و مجلس شورای اسلامی را در قالب اصول ۶۲، ۶۳، ۸۴ و ۸۵ را مطالعه می‌کرد، این فرد متاسفانه قانون اساسی را نخوانده و قانون را بلد نیست و به دنبال تنش و تفرقه است.

چنین بخشنامه‌ای غیر از تنش در فضای جامعه، هیچ نتیجه‌ای ندارد و نیت این فرد برای همه مشخص است، گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم تا دیر نشده و همین امروز در این راستا اقدام کند، ما شما - وزیر کشور - را قبول داریم؛ شما انسانی با تدبیر و با تجربه با سابقه هستید، اما معاون سیاسی شما تمام ساختار وزارت کشور را زیر سوال برده است؛ بنابراین باید سریعا در عزل این فرد اقدام کنید چراکه وی تجربه این کار را ندارد.

امروز دغدغه مردم نان و گرانی است که هر روز گریبانگیرشان شده است، مردم امروز مشکلات اقتصادی دارند.

این مسائل تماماً به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران هست لذا از دستگاه دیپلماسی در این رابطه تشکر می‌کنم. حیدری در ادامه خطاب به وزیر کشور، با اشاره به دغدغه‌های استانی بیان کرد: دغدغه ما تکمیل راه آهن خسروی است که به بغداد، سوریه و دریای مدیترانه متصل است.

دغدغه ما این هاست، دغدغه ما دغدغه کشاورزانی است که امروز در دریافت فروش گندم شان بلاتکلیف هستند، دغدغه ما امروز مربوط به ابتدایی‌ترین مسائل و امکانات آموزشی است که گریبانگیر دانش آموزان شده است.

فرهنگیان همچنان برای مباحثی که مجلس در طول این سه سال با آن مواجه بوده، بلاتکلیف هستند، بحث‌های مختلفی که ما امروز داریم همین موارد است.

بنده وزارت کشوری هستم و مجددا به صراحت تذکر می‌دهم که وزیر کشور باید معاون سیاسی خود را همین امروز عزل کند وگرنه مجلس با این رفتار ناصحیح برخود خواهد کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، لازم به ذکر است پس از نطق شهریار حیدری، رئیس جلسه و نمایندگان مجلس نیز از مواضع این نماینده در خصوص بخشنامه صادره توسط معاون سیاسی وزیر کشور حمایت کردند./ ایلنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 31 خرداد 1402-17:56


    عجب شیر تو شیری شد
    واقعا برا مجلس کشورم متاسفم
    طرف حرف حق رو زد میخوان عوضش کنن