آخرین عناوین

يکشنبه 24 ارديبهشت 1402-16:13 کد خبر:119279

کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد:

پیش‌بینی بارش برف ‌در مازندران/ ارتفاعات ‌سفیدپوش شد

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: بارش باران و برف بهاری در مازندران آغاز شده و شاهد سفیدپوش شدن ارتفاعات استان هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، ایمان نبی‌پور ضمن اعلام هشدار جوی سطح زرد در استان اظهار داشت: کاهش دما، بارندگی و برف در ارتفاعات از روز یکشنبه تا ظهر سه‌ شنبه پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، کارشناس هواشناسی استان از شکل‌گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از یکشنبه 24 اردیبهشت تا ظهر سه ‌شنبه 26  اردیبهشت 1402 خبر داد و با تاکید بر اینکه شاهد ریزش سنگ در ارتفاعات و یا در حاشیه محورها خواهیم بود، افزود: سطح زرد هواشناسی همراه با بارش متناوب باران و برف در نقاط مرتفع و سردسیر با ارتفاع بیش از 2400 متر پیش‌بینی شده و وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق و تگرگ را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از صبح سه‌ شنبه باران از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است و بارش به طور میانگین بین 30 تا 50 میلی‌متر در استان متغیر خواهد بود.

نبی‌پور به وضعیت دریا اشاره کرد و گفت: دریای خزر هم در این مدت مواج بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

به گزارش خزرتیترخبر، کارشناس هواشناسی مازندران افزود: با استقرار این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب‌، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و به هموطنان عزیز توصیه می‌شود از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و اسکان در کنار رود خانه ها پرهیز شود./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :