آخرین عناوین

جمعه 15 ارديبهشت 1402-13:12 کد خبر:119093

آخرین وضعیت سیل در مازندران:

از بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی تا جمع‌بندی نهایی خسارت‌ها

بارش شدید باران در ساعت های گذشته، انسداد پنج راه فرعی و همچنین طغیان رودخانه‌ هراز به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی برخی روستاهای استان را در پی داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر، بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد امروز پنجشنبه در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد پنج راه روستایی در آمل، قطعی برق در چهار روستا در سوادکوه از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.

براساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و بارش شدید باران، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا در روزهای پایانی این هفته هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در حالت آماده باش بودند.

براساس ارزیابی و پایش سامانه هواشناسی مازندران در مجموع حدود ۵۰ میلی متر بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت شد که این بارش ها در مناطق کوهستانی باعث طغیان رودخانه هراز در منطقه امامزاده عبدالله(ع) آمل شد.

برآورد خسارت ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز پنجشنبه اظهارداشت: بارش شدید باران و در ورای آن طغیان رودخانه هراز باعث آبگرفتگی تعدادی روستا در منطقه امامزاده عبدالله (ع) در جاده هراز شده که با حضور نیروهای مدیریت بحران و راهداری تخلیه آب و گِل و لای از این منطقه انجام شد.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی با بیان این که، در مجموع بارش شدید باران و برف در استان به ابنیه زیرساختی از جمله مخابراب، برق و آب آشامیدنی چندان خسارتی وارد نکرد، گفت: با ورود به‌ موقع اکنون بسیاری از مشکلات مناطق خسارت دیده برطرف شده و دیواره حفاظتی رودخانه در منطقه در جاده هراز هم به زودی تعمیر و بازسازی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، راهداری، پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز برای رصد ابنیه زیرساختی و همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان ها در آماده باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دستگاه‌های امدادی و خدماتی ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از شهروندان خواست تا همچنان از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند، رانندگان هنگام تردد در محورهای موصلاتی استان به ویژه در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، دامداران دام های خود را از بستر و حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها دور کنند و صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سقوط بهمن را بعمل آورند.

محمدی شیرکلاهی توضیح داد که شهرداران و دهیاران استان نیز باید همواره آماده برای پاکسازی و لایروبی کانال ها و جوی های سطح شهر و روستاها باشند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :