آخرین عناوین

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402-19:35 کد خبر:119069

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

کاهش ناپایداری آسمان مازندران از امشب

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه طی روزها اخیر بارش‌های خوبی در استان شاهد بودیم، گفت: انتظار داریم امشب به ‌تدریج از ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره میران بارش‌ها و پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران، اظهار کرد: از بعدازظهر دوشنبه طی هشدار اطلاع ‌رسانی شده بود با شکل‌گیری جریانات شمالی و همچنین عبور امواج تراز میانی شاهد بارندگی، وزش باد و رعدوبرق پراکنده و روند کاهشی دما در آسمان مازندران بودیم.

براساس این گزارش، وی افزود: از بعدازظهر دیروز با تقویت سامانه بارشی تشدید بارندگی را در سطح استان داشتیم که بیشترین بارش از نوشهر ۸۴، میان‌لات رامسر ۷۶ و سفیدآب تنکابن و سنگ‌پشته رامسر با ۷۵ میلی‌متر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: دمای هوا هم در مناطق ساحلی تا ۱۰ و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه کاهش یافت.

اسدی اضافه کرد: باتوجه به کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و باران اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی امروز در آسمان مازندران فعال است، اضافه کرد: انتظار داریم امشب به‌ تدریج از ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: روز جمعه تا روز یک‌شنبه جو پایداری حاکم است و آسمان مازندران به‌ صورت صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی بیان کرد: از دوشنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج کم و بیش ناپایدار شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و بارش‌های پراکنده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به کم‌بارشی و زمان کشت و کار این بارش‌ها مفید بود ولی لازم است کشاورزان کماکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند و در مدیریت مصرف آب صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امروز مواج و از فردا به ‌صورت کاهش موج پیش‌بینی‌ می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :